کمیته صیانت از منابع آبی استان توسط دادستان یزد تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه کمیته صیانت از منابع آبی استان توسط دادستان یزد تشکیل شده، از مردم یزد خواست حفر چاه و قنات غیرمجاز را گزارش کنند.

به گزارش یزدی نیوز محمد رضا حبیبی در نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای یزد با رئیس کل و قضات دادگستری استان یزد اظهار داشت: پیشگیری از انجام اقدامات غیر مجاز و جرائم به عنوان اولویت مهم دادگستری در حوزه صیانت از آب است.

 
وی افزود: تشکیل کمیته صیانت از منابع آبی استان و شورای حفاظت آب در شهرستان‌ها توسط دادستان مرکز استان یزد با همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و سازمان آب و آبفا برای پیشگیری از وقوع جرائم مرتط با منابع آب بوده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: همواره تأکید شده دستگاه‌های متولی باید مراقبت کنند تا چاه غیر مجاز حفر نشود و تجهیزات غیر مجاز نصب نشود که نوبت به صدور حکم و پرکردن چاه برسد.
 
وی نحوه اطلاع یافتن از تخلفات در این حوزه را از طریق اعلام شهروندان به سامانه سجام و گزارش‌های رسیده توسط مامورین آب منطقه‌ای و آبفا اعلام کرد و گفت: افرادی که حرفه‌شان حفاری با دستگاه‌های موتوری است حتما باید پروانه صلاحیت داشته باشند و در غیر این صورت مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
 
این مقام قضائی حفر هرگونه چاه و قنات و بهره‌برداری غیر مجاز از آن را جرم دانست و تاکید کرد: مجازات افراد متخلف شلاق و توقیف وسایل حفاری و در صورت تکرار مصادره وسایل به نفع دولت است.
 
حبیبی در ادامه خاطر‌‌نشان کرد: آسیب‌رسانی به شبکه‌های آب‌رسانی با هر انگیزه‌ای که باشد قابل توجیه نیست و در هر حوزه قضایی که ارتکاب شود دادسرای محل با مرتکیبن برخورد قانونی می‌کند.
 
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: شورای تأمین استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری علاوه بر نشست‌های مشترک و تبادل نظر موضوع آب‌رسانی و مشکلات مربوط به آن را بررسی و همه اتفاق نظر داشتند که شبکه آب‌رسانی باید از هرگونه آسیب و تخریب مصون بماند و با جدیت از آن حفاظت شود.
 
حبیبی عنوان کرد: انتظار است فرهنگ مصرف بهینه در جامعه نهادینه شده و از آب شرب برای مصارف دیگر مثل شستشوی اتومبیل، حیاط و آبیاری باغچه‌ها و استخرها استفاده نشود.
 
وی ادامه داد: لازم است برای مردم تبیین شود که این آب با هزینه بسیار سنگینی منتقل می‌شود به علاوه اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت هم مکلف است با همکاری سازمان آب منطقه‌ای، واحدهای صنعتی را مکلف نمایند با استفاده از تجهیزات فنی موضوع باز چرخانی را با جدیت پیگیری نمایند و اگر روزی امر دائر شود بر قطع آب شرب یا صنعت، قطعا آب صنعت در اولیت قطع قرار دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..