حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور فعال است

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه باید در هر مسجد کشور یک طلبه خواهر برای مشاوره بانوان محلات حضور داشته باشد گفت: حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور فعال است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تشکیل حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور اظهار داشت: ۴۱۱ مدرسه علمیه ما تا سطح ۲ معادل لیسانس، ۵۵ مدرسه در سطح ۳ معادل ارشد و ۱۲ مدرسه هم در سطح ۴ حوزه معادل دکتری در حال فعالیت هستند.

 
وی در ارتباط با فعالیت‌های پژوهشی این مرکز خاطرنشان کرد: چند مرکز پژوهشی هم از جمله مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم و یک سری مراکز پژوهشی دیگر هم در سایر نقاط کشور فعالیت کردیم.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور استان و شهر یزد را یکی از استان‌های موفق در عرصه حوزه‌های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های یزد مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران فعال هستند.
 
بهجت‌پور با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این مرکز می‌توانند در حوزه‌های دینی و مشاوره خانواده خدمات بسیار خوبی به جامعه ارائه دهند عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با اهمیت توجه به بانوان در جامعه فرموده‌اند که "خانم‌ها نیمی از جامعه هستند و بر نیمی دیگر تأثیرگذار هستند"، این فرمایش حضرت امام برای ما بسیار الهام‌بخش است.
 
وی ادامه داد: به‌ویژه در استان یزد با توجه به اینکه رفتارهای تند اجتماعی در این استان به‌میزان بسیار کمتر دیده می‌شود خواهران طلبه می‌توانند اقدامات گسترده‌ای در زمینه ترویج مبانی دینی بین بانوان جامعه داشته باشند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: اگر در هر مسجد یا مرکز دینی یک مبلغ دینی از بین خواهران داشته باشیم و برای بانوان مراجعه‌کننده به مساجد موارد دینی و اجتماعی و مشاوره‌های لازم را ارائه کنند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه برطرف می‌شود.
 
بهجت‌پور با یادآوری اینکه قریب به ۶۳ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد گفت: اگر بتوانیم در حدود ۳۰ هزار مسجد کشور بخشی از طلاب را به‌عنوان معینه امام جماعت فعال کنیم قطعاً اقدام بسیار گسترده‌ای در حفظ دیانت مردم انجام شده است.
 
وی با تذکر اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه کم‌توجهی به مسائل دینی است ابراز کرد: در موارد متعددی مشاهده شد که با فعالیت‌های دینی و فرهنگی صورت‌گرفته توسط حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آسیب‌های اجتماعی بعضی از نقاط کشور به حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..