معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد:

۷ تشکل مردم‌نهاد در یزد مجوز دریافت کردند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از صدور مجوز برای هفت تشکل مردم‌نهاد جدید در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز احمد طالبی در نشستی خبری با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۴۳ تشکل‌ مردم‌نهاد در استان یزد فعال بوده است، اظهار داشت: هفت مجوز جدید نیز برای سمن‌های تازه کار در سال جاری احداث شده است.

 
وی بیان کرد: با این حساب در حال حاضر ۵۰ سمن در سطح استان یزد در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، جوانان و … فعالیت می کنند.
 
طالبی از تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون تومانی برای حمایت از سمن‌ها خبر داد و یادآور شد: تلاش شده از این بودجه در راستای توانمندسازی سمن‌ها استفاده شود.
 
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد همچنین از برگزاری ۱۵ کارگاه توانمندسازی برای فعال کردن بیش از پیش سمن‌ها خبر داد و اظهار داشت: در تلاش برای برگزاری منظم‌تر کارگاه‌های آموزشی برای سمن‌ها و تخصصی‌تر کردن آموزش‌های آنها هستیم.
 
طالبی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مشترک دستگاه‌ها در حوزه ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: مرکز حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و اجتماعی با همکاری چند دستگاه از جمله شهرداری از حدود یک ماه پیش راه اندازی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: این مرکز در حال حاضر در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) فعال است و خدمات مختلف از جمله مشاوره در زمینه راه اندازی کسب و کارهای جدید ارائه می دهد.
 
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ کتابچه ای مشتمل بر ایده‌های کارآفرینان مختلف دنیا خبر داد و اظهار داشت: این کتابچه در اختیار جوانانی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای جدید هستند، قرار داده شده است.
 
طالبی همچنین از برگزاری یک کنگره ملی به میزبانی استان یزد خبر داد و یادآور شد: کنگره ملی محوریت بررسی مسائل اجتماعی حوزه جوانان در یزد برگزار خواهد شد که زمان برگزاری و محورهای همایش نیز به زودی اطلاع رسانی می شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..