تصادفات جاده‌ای یزد در ۵ ماه ابتدای امسال ۳ هزار مصدوم و ۱۰۱ فوتی داشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از مجروح شدن سه هزار نفر و فوت ۱۰۱ نفر در تصادفات جاده‌ای پنج ماهه این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در همایش فرهنگ ترافیکی یزد با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ رانندگی مهمترین موضوع مشارکت مردمی است اظهار داشت: زمانی مشکلات رانندگی و تصادفات برطرف می‌شود که مردم هم نسبت به این موضوع حساسیت داشته و در راستای برطرف کردن مشکلات تلاش کنند.

 
وی بحث فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از حوادث رانندگی که منجر به فوت شدن و یا جراحت هموطنانمان می‌شود به دلیل یک اشتباه یا یک سهل‌انگاری کوچک و بی‌دلیلی است که خیلی راحت امکان جلوگیری از آن وجود دارد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که یک فرد برای انجام یک حرکت نمایشی و یا بدون قصد و با یک اشتباه زمینه ایجاد یک تصادف خطرناک را فراهم می‌کند.
 
صادقیان با اشاره به اینکه تصادفات درون شهری و برون شهری به لحاظ نوع و تعداد تلفات با یکدیگر تفاوت دارند تصریح کرد: متاسفانه همه ساله در حوادث جاده‌ای تعداد زیادی از هموطنانمان را از دست می‌دهیم و تعداد بسیار بیشتری دچار مجروحیت‌هایی می‌شوند که در برخی موارد فرد تا پایان عمر امکان حرکت را از دست می‌دهد.
 
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش معلولیت‌ها در هر سال تصادفاتی می‌شود که طبق آمار بهزیستی بیشترین آمار افزایش معلولیت‌ها مربوط به این حوادث است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه یک فرد اگر از قبل نسبت به عواقب بی‌احتیاطی و یا حرکات نمایشی بی‌مورد و خطرساز خود را بداند قطعا نسبت به انجام آن اقدام نمی‌کند ادامه داد: بسیاری از این موارد به وسیله فرهنگ‌سازی در جامعه برطرف می‌شود.
 
صادقیان با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه زیرساختی و فرهنگ‌سازی برای کاهش میزان تصادفات انجام شده تصریح کرد: در پنج ماهه امسال سه هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در جاده‌های استان یزد مصدوم و راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد دچار معلولیت‌های دائمی شدند عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۰۱ نفر هم در جاده‌های استان یزد و در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و با وجودی که نسبت به بسیاری از استان‌های کشور وضعیت یزد بهتر است اما این آمار بسیار ناراحت کننده است و باید در راستای کاهش آن تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..