دادستان در واکنش به حواشی پرونده مرگ فوتبالیست‌های یزدی:

رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی فرایندی زمانبر دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به انتشار برخی از اخبار در فضای مجازی راجع به برخی از پرونده‌های حساس در دستگاه قضایی استان، گفت: رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی، فرایندی زمانبر دارد .

به گزارش یزدی نیوز «علی اکبر شمس» در رابطه به حواشی ایجاد شده راجع به پرونده فوت نوجوانان فوتبالیست یزدی در کشور گرجستان، افزود: مراحل تحقیق، معاینه محل، استعلام از مراجع ذیربط خارجی و برخی دیگر از اقدامات مورد نیاز جمع آوری ادله جرم در این پرونده نیازمند تشریفات اداری خاصی است که زمان زیادی را می‌گیرد . 

 
وی ادامه داد: در این پرونده برای کسب هرگونه اطلاعات از محل حادثه و اتفاقات در کشور مرجع نامه مکاتباتی  با روابط عمومی و امور بین‌الملل قوه قضاییه و از آن اداره با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که این روند به همین ترتیب باید در کشور گرجستان نیز تا حصول نتیجه پیگیری شود.
 
این مقام قضایی از صدور قرار قانونی راجع به متهمین پرونده در دادسرای یزد خبر داد و گفت: قرار قانونی مناسب راجع متهمان صادر شده و پرونده در مرحله بازپرسی است که بخش قابل توجهی از آن صورت پذیرفته است . 
 
وی خاطرنشان کرد: برای صدور کیفرخواست نهایی دادسرا باید یکسری دیگر از ادله جمع‌آوری شود که این مهم در حال پیگیری است و تسریع بیشتر در این زمینه به جهت تشریفات قانونی و اداری ضروری، امکان‌پذیر نیست . 
 
دادستان یزد راجع به پرونده فوت دختر نوجوان یزدی در یکی از بیمارستان‌ها نیز گفت: این پرونده نیز مراحل اولیه و تشریفات قانونی نخست آن در دادسرا انجام پذیرفته است اما برای صدور کیفرخواست و ارجاع به دادگستری جهت رسیدگی و صدور حکم باید منتظر پاسخ کارشناسی دقیق پزشکی قانونی ماند تا علت فوت را مشخص و اعلام کند.
 
به گفته وی، پس از آن نیز مرجع قانونی برای تشخیص قصور پزشکی، هیأت بدوی نظام پزشکی است که بعد از تعیین علت فوت از سوی پزشکی قانونی، از نظام پزشکی خواسته می‌شود تا مقصر احتمالی را تعیین و معرفی نمایند . 
 
شمس بر نقش رسانه‌ها در ایجاد آرامش در جامعه تأکید و بیان کرد: تلاش دستگاه قضایی بر احقاق حق و اجرای عدالت است و نباید این هدف مقدس دستخوش برخی از حاشیه‌نگاری‌های رسانه‌ای شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..