معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خواستار شد:

ضرورت رعایت مصوبات کارگروه ‌تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک های استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: بانک‌ها‌ی استان ملزم هستند همه مصوباتی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می شود را رعایت کنند و اجرای این مصوبات را در اولویت قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوزشصت و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌و با حضور اعضای این کارگروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست بیان کرد: ارائه تسهیلاتی که در این کارگروه به تصویب می‌رسد باید هدفمند باشد تا منابع محدود را به سمت واحدهای صنعتی و تولیدی هدایت کنیم که بیشترین و زودترین بازدهی را برای حفظ تولید و افزایش اشتغال در استان داشته باشند.
"علی زینی وند" ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروه های اساسی و مهم دولت تدبیر و امید در استان هاست و همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان ملزم هستند مصوباتی که در این کارگروه‌ به تصویب می رسد را رعایت کنند.
وی افزود: در این کارگروه حل مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مسائل بانکی مدنظر است و مباحث کارشناسی نیز باید در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد.
زینی وند در پایان سخنان خود از بانک های استان خواست سرعت را در پرداخت تسهیلات هدفمند به واحدهای تولیدی استان مورد توجه و در اولویت قرار دهند.
رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون ٦٠ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان در دولت تدبیر و امید برگزار شده است، ‌گفت: ‌این جلسات ٣٥٨٧ مصوبه داشته و در این نشست ها مشکلات ٣٤١١ پرونده واحدهای تولیدی و صنعتی استان بررسی شده است.
"‌محمدرضا علمدار یزدی" ‌افزود: ٨٤ درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به بانک ها، ۶ ‌درصد مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، ۴ ‌درصد مالیاتی، ‌یک درصد حوزه برق، ‌یک درصد حوزه گاز و ٤ درصد مسایل مربوط به سایر دستگاه ها بوده که برای رفع این مشکلات در کارگروه تصمیم گیری شده است.
گفتنی است در این نشست وضعیت عملکرد و ارائه تسهیلات بانک ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..