تجلیل از کارمندان بازنشسته دستگاه‌های میبد بمناسبت هفته سالمند

در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان و ستاد مناسب‌سازی شهرستان میبد ضمن بررسی مسائل و مشکلات مرتبط به سالمندان به ویژه موضوع مناسب‌سازی، از کارمندان بازنشسته ادارات و سازمان‌ها نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد .

به گزارش یزدی نیوز«فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد در این نشست که با حضور مسئولین شهرستان میبد و جمعی از بازنشستگان در سالن فرمانداری برگزار شد، مناسب‌سازی را یک الزام قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: کلیه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند و باید کمک کنند که تردد و رفت و آمد سالمندان و افرادی که به گونه‌ای معلولیت دارند، به مراکز دولتی، بانک‌ها و مراکز درمانی، تسهیل و بدون مشکل شود.

 
«سید محسن فلاح» رییس اداره بهزیستی میبد نیز شعار و پیام کلی هفته سلامت را در راستای انجام امور سالمندان  ذکر کرد و گفت: باید در جامعه این نکات را ترویج داد که چگونه افراد سالم به مرحله پیری خوب برسند و چه کار انجام دهند تا در این دوران به بیماری و امراض مختلف مبتلا نشوند . 
 
وی توجه به مسائل سالمندان را موضوعی حساس و مهم عنوان کرد و افزود: همه ما مسئولان به نوعی با سالمندان در ارتباط هستیم و همه در سالم پیر شدن افراد نقش داریم به خصوص در ساده‌ترین مسئله مرتبط به آنها که مناسب‌سازی را در برمی‌گیرد . 
 
رییس اداره بهزیستی میبد با اشاره به این که مناسب‌سازی شامل  مناسب‌سازی رمپ ورودی ادارات و سازمان‌ها،  آسانسورها، سرویس‌های بهداشتی و سایر مکان‌های عمومی می‌شو د، تصریح کرد: مناسب‌سازی برای اقشار مختلفی اعم از کودکان، سالمند، معلولان و غیره ضروری است و در این رابطه باید گفت که در حال حاضر یک سوم از جمعیت شهرستان میبد نیاز به مناسب‌سازی فضاهای شهری دارند.
 
فلاح با اشاره به فعالیت‌های مرکز روزانه سالمندان «حبیب ابن مظاهر» در میبد، گفت: در صورت افزایش درخواست‌های سالمندان مرد به ۲۰ نفر، مرکز به صورت روزهای فرد و زوج به آقایان نیز اختصاص می‌یابد.
 
وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا رابطه عاطفی سالمند با خانواده‌شان قطع نشود و همزمان خدمات توانبخشی، درمانی،  ورزشی و هنری دریافت کنند.
 
گفتنی است، در پایان این نشست از ۲۰ نفر  کارمندان بازنشسته ادارات شهرستان تقدیر و هدایایی به آنها اهدا شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..