رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد خبر داد؛

برگزاری کمپین «قطره‌‏‏های عاطفه در برگه‌‏‏های باطله» در یزد از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از برگزاری کمپین «قطره‌‏‏های عاطفه در برگه‏‏‌های باطله» در راستای کمک به دانش‎‎آموزان بی‎بضاعت از محل عواید آن در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا رحیم‌دل» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری یرد در اقدامی مبتکرانه و انسان دوستانه با همکاری کمیته امداد استان اقدام به برگزاری کمپین «قطره‏‏‌های عاطفه در برگه‏‏‌های باطله» در راستای جشن عاطفه‏‏‌ها و کمک به دانش‎‎آموزان بی‎بضاعت خبر داد.

 
وی در این باره خاطرنشان کرد: براساس این کمپین که از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه در ۱۰ ایستگاه مستقر در نقاط مختلف شهر یزد برگزار خواهد شد با همکاری و مساعدت شهروندان اقدام به جمع‏‏‌آوری کاغدهای باطله خواهد شد و از محل عواید حاصل از آن برای دانش‏‏آموزان بی‏‏بضاعت نوشت‏‏افزار تهیه و در بین آنها توزیع خواهد شد.
 
وی محل استقرار این ایستگاه‌ها را میدان شهید بهشتی، میدان شهدای محراب، میدان آزادی، میدان مسکن، چهارراه امیرچخماق، بلوار دانشگاه جنب بوستان پهلوان‌ یزدی، آزادشهر میدان ولایت، بلوار ولیعصر میدان انقلاب، میدان امام علی(ع) و میدان امام حسین(ع) ذکر کرد.    
 
رحیم‎‎دل اظهار کرد: این برنامه‎ی انسان دوستانه علاوه بر کمک خیرخواهانه ‎‎ ی شهروندان به رشد تحصیلی دانش ‎‎ آموزان بی‌‌بضاعت تحت پوشش نهاد کمیته امداد استان که تعداد آنها قریب ۵۰۰۰ نفر است، به جمع آوری کاغذهای باطله سطح شهر و بازگشت این ثروت ملی به چرخه تولید و مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهر یزد با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتوان فرهنگ شهروندی را با عقبه علمی و پژوهشی در یزد ارتقا بخشید.
 
وی با تاکید بر نقش پراهمیت مشارکت شهروندان در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با توزیع رایگان مخازن تفکیک از مبدا به شهروندان و ارائه آموزش ‎‎ های شهروندی در این رابطه مشارکت شهروندان در این رابطه را جلب کنیم.
 
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد به تاثیرگذاری آموزش‎‎های چهره به چهره شهروندان سازمان جهاددانشگاهی استان در سال‎‎های گذشته در رابطه با موضوع تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار کرد: امیدواریم به احصاء دقیق نتایج این طرح مجدداً همکاری جهاددانشگاهی برای آموزش عمومی شهروندان در این مقوله را عملیاتی کنیم.
 
وی با اشاره به این که روزانه ۳۳۰ تن زباله از سطح شهر یزد جمع‎‎آوری می‏‏‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه تولید زباله در شهر یزد به ازای هز شهروند ۵۸۰ گرم است که وضعیت خوبی نسبت به بسیاری از استان‎‎های کشور است ولی تنها چهار درصد از این زباله‎‎ها تفکیک می‏‏‌شود و عدم اطلاعرسانی کافی و عدم مطالبه‌گری مردم از دلایل ان است.
 
رحیم‎دل از نصب ۵۰ ست ظرف‌‏‏های تفکیک زباله در سطح شهر با سرمایه‎‎گذاری ۱۵۰ میلیون تومان در سال گذشته خبر داد و گفت: سعی شده تا این ظروف در مناطق در معرض دید شهروندان قرار گیرد تا مشارکت بیشتر شهروندان را در این رابطه شاهد باشیم.
 
این مسئول در پایان نیز عملکرد ضعیف تفکیک زباله از مبدا در مجتمع‎‎های مسکونی شهر یزد علی رغم تراکم جمعیتی بالای آنها خبر داد و گفت: البته در این رابطه جلساتی با مدیریت‎‎های این مجتمع‏‏های مسکونی برگزار شده و راهکارهای مشارکت بیشتر ساکنان این مجتمع‎‎های مسکونی بررسی شده است که امیدواریم همکاری لازم در این خصوص را شاهد باشیم.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..