معاون فرمانداری یزد تأکید کرد:

لزوم حفظ توانمندی جانبازان و معلولان با استفاده از ورزش

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد، گفت: حفظ توانمندی جانبازان با استفاده از ورزش زمینه ساز جلوگیری از آسیبهای روانی این قشر است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی جعفری» در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که با عنوان «سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور،توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش» برگزار شد، با تاکید بر ضرورت امر ورزش برای تمام اقشار جامعه، اظهار کرد:  با توجه به ظرفیت و توانمندی ادارات پرداختن جدی به مباحث ورزش و توانمندی جانبازان و معلولان در دستور کار فرمانداری یزد قرار می‌گیرد.

 
وی ورزش برای جانبازان و معلولان را ضرورت دانست و افزود: حفظ توانمندی جانبازان با استفاده از ورزش زمینه ساز جلوگیری از آسیبهای روانی این قشر است.
 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در ادامه از اداره ورزش و جوانان شهرستان خواست: با تهیه و ارسال ساعت کار کلیه اماکن ورزشی با ساعت‌های مشخص شده برای حضور جانبازان و معلولین تا پایان سال جاری به اداره بهزیستی و اداره بنیاد شهید و  امورایثارگران شهرستان در روند برخورداری این عزیزان از تجهیزات ورزشی تسریع نماید.
 
جعفری همچنین از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا مکاتبه در خصوص ارائه تسهیلات برای تامین وسایل نقلیه مناسب برای امکان حضور جانبازان تحت پوشش در برنامه های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان لیستی از اماکن تولیدی که خاص معلولین می باشند برای برنامه ریزی جهت امکان ارائه خدمات ورزشی به آنان تهیه و اطلاع رسانی کنند.
 
این مقام مسئول همچنین شهرداریها را مأمور کرد تا اقدام لازم جهت مناسب سازی تجهیزات ورزشی همگانی نصب شده در بوستانهای شهری برای استفاده معلولین و جانبازان را انجام دهند.
 
معاون فرمانداری یزد در پایان خطاب به مسئولان تمام دستگاه های اجرایی شهرستان تأکید کرد: کلیه ادارات شهرستان یزد ظرفیت و سانس‌های ورزشی خود را برای استفاده معلولین و جانبازان به اداره ورزش و جوانان شهرستان اعلام  کنند. 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..