برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد؛

تعمیر و اصلاح موتورهای روتور مخروطی در شرکت فولاد آلیاژی ایران(یزد)

دانش تعمیر و اصلاح موتورهای روتور مخروطی در شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان بزرگترین تولید‌کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه کسب شد.

به گزارش یزدی نیوز شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولید‌کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرنترین کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی دنیاست که در سال ۱۳۷۸ به بهره‌برداری رسیده و تاکنون موفقیت‌های زیادی را هم در بخش تولید و هم در حوزه فروش کسب کرده است.

 
خرابی موتورهای روتور مخروطی طی چندین سال اخیر و استفاده زیاد از آنان در تجهیزات کارگاهی این شرکت مانند جرثقیل‌ها، پرسنل کارگاه تعمیرات مرکزی آن را بر این واداشت تا نسبت به رفع خرابی این موتورها اقدام کنند.
 
البته در ابتدا جهت رفع این مشکل از شرکت‌های ماهر داخلی از طریق برون سپاری(خرید خدمات) اقدام ‌شد ولی متاسفانه هیچ شرکت داخلی در ایران دانش تخصصی رفع مشکل موتورهای روتور مخروطی را نداشت و به همین دلیل نیز خرابی موتورها ناشی از درگیری روتور و استاتور و در نهایت اسقاط شدن آنان، کاهش زمان آماده به کاری تجهیزات در دراز مدت،  قیمت بالای موتورها و عدم موجودی آن در بازار جهت خرید مجدد از جمله مشکلاتی بود که  شرکت فولاد آلیاژی ایران را به چالش انداخته بود . 
 
در همین راستا و جهت رفع این مشکل واحد امور مهندسی این شرکت فولادسازی با هدف کاهش هزینه‌ها و انجام طرح‌های بهبود مستمر در سازمان توانست با بررسی‌ها کارشناسانه و انجام تحقیقات بسیار، دانش تخصصی تعمیر و اصلاح موتورهای روتور مخروطی را به دست بیاورد.
 
پرسنل این واحد بعد از انجام مراحل فنی، با تست و تنظیم این موتورها(از لحاظ جریان و سایر موارد فنی)، نتایج مثبت و بسیار خوبی را کسب کردند که با استفاده از آن، تعداد زیادی از موتورهای جرثقیل‌ها تعمیر و اصلاح شد . 
 
گفتنی است، با انجام این طرح از توقف حدود ۷۱ دستگاه موجود در این شرکت بزرگ فولادسازی در استان یزد جلوگیری به عمل آمده است . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..