بازار داغ پیشگویی‌های تلگرامی در انتخاب گزینه آینده شهرداری یزد

در حالی که بازار پیشگویی‌های تلگرامی برخی افراد در ارتباط با مباحث پیش روی انتخاب شهردار آینده یزد داغ شده، جمالی‌نژاد شهردار پیشین یزد همچنان مورد هجوم عده‌ای خاص قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزفرشاد براتی – با استعفای مهدی جمالی‌نژاد از شهرداری یزد و رفتن وی به معاونت عمرانی وزارت کشور، روند انتخاب شهردار جدید در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفته است و تکاپویی در این زمینه در فضای حقیقی و مجازی یزد به وجود آمده و گمانه‌زنی‌های مختلفی در این رابطه مطرح می‌شود.

 
روند فعلی شورای اسلامی شهر یزد در انتخاب شهردار به مانند سال قبل و پیش از انتخاب جمالی‌نژاد به عنوان شهردار شهر جهانی یزد شده و هر شخص و حزبی تلاش می‌کند گزینه‌ای برای شهردار شدن معرفی کند.
 
برخی از گزینه‌هایی که توسط افراد مختلف مطرح می‌شود قابلیت‌های بسیار زیادی برای شهردار شدن دارند و برخی از گزینه‌های دیگری که در این زمینه مطرح است را تنها می‌توان به عنوان بازارگرمی این دوران خاص شهر یزد دانست.
 
در این بین اما برخی افراد که فضای باز و بدون ضابطه و قانون شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای عرض اندام آنها به وجود آورده به دنبال سوء استفاده از وضعیت فعلی شهر و جبران کاستی‌های خود هستند و برای این افراد هرچه فضا مشوش‌تر و آب گل‌آلودتر باشد، زمینه برای منفعت طلبی و ماهی‌گیری آنها بیشتر فراهم می‌شود.
 
در مقابل این افراد و کانال‌های تلگرامیشان، رسانه‌های دارای مجوز، شناخته شده و معتبر هم اقدام به ارائه توضیحاتی در ارتباط با روند فضای شکل گرفته در شهر پیرامون انتخاب شهردار، وضعیت پس از استعفای دکتر جمالی‌نژاد و اقدامات و خدمات وی در دوران یک ساله شهرداری یزد می‌کنند؛ اقداماتی که در یک هفته پس از عزیمت وی از یزد زبانزد خاص و عام شده است.
 
در هر صورت تمام این موضع‌گیری‌های رسانه‌‌های مجوز‌دار و غیررسمی در یزد زمینه‌ای را فراهم کرده که فضای حقیقی شهر هم به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و بسیاری از مردم شهر در ارتباط با شهردار آینده یزد صحبت کنند.
 
نکته قابل توجه در این زمینه آن است که با توجه به خدمات قابل توجه جمالی‌نژاد به شهر یزد، دید مردم به فعالیت‌های شهری تغییر کرده و این موضوع زمینه‌ای فراهم آورده که توقع مردم از مدیریت شهری به میزان بسیار زیادی بالاتر برود.
 
این روزها مردم دیگر به پیش از جمالی‌نژاد رضایت نمی‌دهند و شهرداری می‌خواهند که اگر بهتر از جمالی‌نژاد نیست که به عقیده بسیاری از مردم نخواهد بود، حداقل در حد و اندازه وی باشد و بتواند شهر یزد را سامان بخشد و به ویژه در حوزه زیباسازی شهری همانند جمالی‌نژاد به شهر توجه داشته باشد.
 
نکته قابل توجه در این فضا این است که بازار پیشگویی‌ها هم داغ شده و پیشگویی‌هایی در تلگرام می‌کنند که دست پیشگویی‌های جام‌های جهانی را هم از پشت بسته و تمام آنچه که می‌گویند درست از آب در می‌آید با این توضیح که این افراد برای پیشگویی‌های خود به بدیهیات روی آورده‌اند و با کمی چاشنی دروغ و بزرگ نمایی سعی بر مطرح کردن خود دارند.
 
در یکی از این پیشگویی‌ها مطرح شده بود که پس از رفتن جمالی‌نژاد از یزد، خبرگزاری‌هایی همچون خبرگزاری تسنیم، فارس و مهر اقدام به نوشتن مطالبی در ارتباط با وی کنند و در ادامه توضیحات این پیشگویی ارجاع شده بود به مطلبی که پیش از این در ارتباط با این خبرگزاری‌ها و سکوت آنها در دوران یک ساله جمالی‌نژاد وجود داشت.
 
توضیحات این پیشگویی ارجاع شده بود به مطلبی که پیش از این در ارتباط با این خبرگزاری‌ها و سکوت آنها در دوران یک ساله جمالی‌نژاد وجود داشت در حالی که در طول یک سال گذشته فعالیت جمالی‌نژاد به ویژه در ماه‌های فروردین تا شهریور امسال، مطالب متعددی در ارتباط با شهرداری و شورای شهر یزد در این خبرگزاری‌ها منتشر شده بود که تنها در خبرگزاری تسنیم می‌توان به یادداشت‌ها و گزارش‌های زیر اشاره کرد.
 
این لینک‌ها تنها تعدادی از گزارش‌های منتشر شده هستند و خبرها که تعداد آنها بسیار زیاد است را هم نمی‌توان در یک مطلب لینک کرد و تنها برای بیان دست‌مریزاد به این چنین پیشگویی‌هایی، لینک چند گزارش بالا آورده شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..