مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور:

برنامه توسعه یزد اصلاح شود/ لزوم ایجاد رویکرد غیرسازه ای برای آب

مدیرکل سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور گفت: برنامه توسعه استان باید اصلاح شود و از رویکرد سازه ای و فنی به مقوله آب به رویکرد غیرسازه ای تغییر یابد.

به گزارش یزدی نیوز زهرا عابدینی در گردهمایی ماهانه فعالین حوزه طبیعت و محیط زیست که در ایستگاه منابع طبیعی و در ادامه اولین سمینار گردشگری مزرعه در روستای ده بالا برگزار شد، اظهارکرد: متخصصین اذعان دارند که آب به اندازه کافی برای مصرف وجود دارد ولی به درستی مصرف نمی شود و با هدر رفت آب مواجه هستیم.

 
 وی ادامه داد: در کشور سه برابر میانگین مصرف جهانی، آب مصرف می شود و این مسئله بیانگر لزوم اصلاح الگوی مصرف آب است.
 
عابدینی با اشاره به برنامه توسعه ای استان یزد تصریح کرد: اگر برنامه توسعه استان همچنان با رویکرد و شیب حمایت از صنایع و مسائل اقتصادی و بدون توجه به پیوست های محیط زیستی پیش رود، در آینده نزدیک با بحران جدی کم آبی روبه رو می شویم.
 
 وی بیان کرد: اگر آب نباشد در آینده استان یزد به موزه میراث فرهنگی و موزه اقتصادی در حوزه صنعت تبدیل می شود.
 
فعالان اجتماعی نهضت آگاه سازی ایجاد کنند
 
وی مهمترین نقش فعالان اجتماعی و سازمان های مردم نهاد را در ایجاد نهضت آگاهی بخشی اجتماعی دانست و افزود:  محیط زیست از ارکان مهم توسعه پایدار است و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی را در تقویت، حمایت و پشتیبانی ارزش های محیط زیستی در دل جامعه دارند که نیازمند ایجاد گفتمان ترویجی و تداوم آن است.
 
مدیرسازمان های مردم نهاد وزارت کشور ادامه داد: یکی از ارکان اصلی برنامه های توسعه ای در همه کشورهای دنیا، سازمان های مردم نهاد و نهادهای اجتماعی هستند که توان اجتماعی دولت ها را افزایش می دهند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..