راه اندازی خط پروازی یزد-عراق ویژه زائران اربعین پیگیری می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر آسان سازی سفر و ارائه خدمات به مردم تاکید کرد و پیگیری سازمان حج و زیارت برای جذب همکاری های موثر در راه اندازی خط پروازی یزد-عراق ویژه زائران اربعین را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست هم اندیشی و بررسی شرایط راه اندازی خط پروازی مستقیم از یزد به کشورعراق و فرودگاه های بغداد و نجف برای تسهیل شرایط سفر زائران اربعین حسینی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد برگزار و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت:توسعه و تنوع بخشی به حمل و نقل هوایی استان با توجه به نیازهای طرح شده ضروریست و لازم است  برنامه ریزی و حرکت به سمت شناسایی و زمینه سازی برای ارائه خدمات شرکت های مختلف در فرودگاه بین المللی یزد صورت گیرد.
« محسن صادقیان» افزود:در این زمینه راه اندازی خط پروازی یزد به عراق برای زائران اربعین حسینی تا یک ماه آینده در اولویت قرار دارد و علاوه بر پیگیری فعال سازی سایر خطوط؛ همکاری دستگاه های متولی برای ارائه خدمت موثر به مردم برای حضور در راهپیمایی اربعین مورد تاکید است.
صادقیان خاطرنشان کرد:سازمان حج و زیارت استان علاوه بر فعالیت شرکت شمسا رایزنی با نهادهای مربوطه برای فعالیت سایر شرکت های هواپیمایی و ایجاد بازار رقابتی در حوزه حمل و نقل هوایی یزد و عراق به ویژه برای بهره مندی زائران در ایام اربعین  را فراهم سازد.
وی اظهار داشت:به زودی جلسات مشترک کارشناسی با شهرداری و مجموعه فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد نیز با هدف تقویت همکاری های مشترک و  ارائه خدمات موثر در حوزه حمل و نقل هوایی استان نیز برگزار می شود و امید است بهبود شرایط در این زمینه را شاهد باشیم.
«محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در این جلسه با اشاره به درخواست های مردمی مبنی بر ایجاد پرواز یزد به عراق در ایام اربعین حسینی بیان کرد:با جذب همکاری شهرداری،فرودگاه و سایر نهادهای متولی افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی زمینه سازی و امید است از سوی دیگر شرایط حمل و نقل هوایی  از مبدا یزد به کشور عراق نیز فراهم شود. 
گفتنی است در این جلسه گزارشی از فعالیت سازمان حج و زیارت استان با محوریت شرکت شمسا برای ارائه حمل ونقل هوایی از استان یزد به کشور عراق در سال های گذشته ارائه و پیشنهادات مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی (ره) نیز برای جذب همکاری شرکت های هواپیمایی مطرح شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..