تجلیل از ورزشکاران ناشنوای یزدی بمناسبت روز جهانی ناشنوایان

به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در نشستی که به میزبانی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد، تعدادی از ناشنوایان برتر حوزه‌های ورزشی استان یزد تقدیر شدند .

به گزارش یزدی نیوز«فخر السادات خامسی» مدیر کل امور اجتماعی استان در این نشست ضمن استماع مشکلات ناشنوایان، با اشاره به توانمندی‌های جامعه ناشنوایان، اظهار کرد: نامگذاری روزی در جهان به این قشر از جامعه، گویای اعتراف بشریت به توانمندی‌های ناشنوایان است هرچند که این افراد در نگاه کلی جامعه، معلول محسوب می‌شوند . 

 
وی ورود ناشنوایان به عرصه‌های ورزشی را بیانگر توانمندی‌ آنان خواند و افزود: حضور پویا و مقتدرانه ناشنوایان در رشته‌های مختلف ورزشی و افتخارآفرینی آن‌ها علاوه بر اثبات توانایی‌های آنان، جامعه‌پذیری و سلامت اجتماعی و باور به نقش‌آفرینی آنها در جامعه را بیان می‌کند . 
 
این مسئول با اشاره به این که ناشنوایان در مباحث مختلف جامعه مانند علمی، ادبی و هنری نیز خوش درخشیده‌اند، گفت: مشکلات ناشنوایان در جامعه قابل لمس است و طبق بخشنامه‌های موجود اهتمام ویژه‌ای به معلولان، درخواست‌ها و نیازهای آنها خواهیم داشت.
 
وی بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی ناشنوایان را تنها خاص این قشر جامعه ندانست و گفت: متاسفانه مشکلاتی که از سوی ناشنوایان عنوان می‌شود در جوامع دیگر معلولان مانند نابینایان نیز وجود دارد ولی این به معنای بی‌توجهی به جامعه ناشنوایان نیست و در زمینه‌های ورزشی و به طور خاص در زمینه تجهیزات و سالن‌های ورزشی، این مشکل برای ناشنوایان به صورت عمده وجود دارد و متاسفانه تامین اعتبار برای رفع آنها نیز کار راحتی نیست . 
 
خامسی ادامه داد: خوشبختانه جامعه ناشنوایان با وجود مشکلات موجود، در حوزه‌های ورزشی موجب افتخار‌آفرینی برای استان شده‌اند و این همراهی ناشنوایان بسیار قابل تقدیر است . 
 
وی در رابطه با پیگیری مشکلات ناشنوایان در حوزه‌های مربوط به دفتر امور اجتماعی استانداری قول مساعدت داد.
 
این مسئول در پایان با تاکید بر این که ناشنوایان نیازمند حضور در جامعه هستند، گفت: آن‌ها باید در جامعه حضور داشته باشند و دیده شوند و یکی از موثرترین روش‌ها در این باره حضور در عرصه‌های مختلف ورزشی است . 
 
«علی‌اکبر حدادی» رییس هیات‌ ورزش‌های ناشنوایان استان نیز در این جلسه با بیان مشکلات عمده این قشر مانند نداشتن سرانه ورزشی و کمتر دیده شدن این جامعه در نگاه مسئولان، خاطر نشان کرد: تلاش جامعه ناشنوایان در دو سال اخیر برای کسب جایگاهی بالاتر در بین دیگر استان‌ها بسیار قابل ستایش بوده به طوری که در حال حاضر ورزش ناشنوایان یزد از جایگاه ۳۱ به رتبه دهم استان‌های کشور ارتقا یافته است.
 
وی در پایان رسیدگی به مشکلات جامعه ناشنوایان و حمایت خیرین و تمام دستگاه‌ها از این جامعه را خواستار شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..