تشریح وظایف هلال احمر / تاکید بر یادگیری امداد و کمک های اولیه و آموزش مطالب فراگرفته به همسالان خود

مدیرعامل و سرپرست معاونت امور جوانان هلال احمر استان یزد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه حاجی حسنی (دوره اول) در جمع اعضا کانون دانش آموزی هلال احمرحضور یافتند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده با حضور در دبیرستان پسرانه حاجی حسنی همزمان با آغاز سال تحصیلی اظهار داشت : همانگونه که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور، شعف، جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : آغاز سال تحصیلی را خدمت همه‌ی شما دانش‌آموزان عزیز، معلمان گرانقدر، همه‌ی فرهیختگان و اعضا کانون های دانش اموزی هلال احمر و خانواده‌هایی که به مدارس برای آینده‌ی فرزندانشان چشم دوخته‌اند، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: یک بخش از فعالیت‌هایمان بشردوستانه بوده و بخش دیگری از فعالیت‌ها کمک‌‌های اولیه است. حضور داوطلبانه و فعالیت‌  دانش آموزان در کانون‌های هلال احمر باعث افزایش توانمندی‌ها می‌شود همچنین در این کانون‌ها طرح دادرس را اجرا می‌کنیم که سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان ۸ مهارت کمک‌های اولیه را فراگرفتند و این مهارت‌ها در زمان حوادث بسیار مهم تلقی می‌شود.

حرازی زاده بیان کرد : رویکرد جدید طرح ملی دادرس با بهره مندی از تجارب ارزنده دوره های گذشته؛ تحکیم آموزش های پایه امدادونجات ویژه دانش آموزان پایه هشتم منطبق بر کتاب دادرس است.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد گفت : یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل کانون هلال‌احمر در مدارس ایجاد ارتباط صحیح و سالم در بین اعضای کانون دانش‌آموزی بر اساس فرهنگ قرآنی «تعاونوا علی البر و التقوی» می‌باشد.

حرازی زاده با بیان اینکه شرکت در فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی احساس مفید بودن را در شما دانش اموزان ایجاد می‌کند، اظهار داشت : تعامل اعضا برای انجام فعالیت‌ها و مشارکت اعضا در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها منطبق بر نیازهای آنان همسو با اهداف جمعیت می‌باشد که با تحقق آن می‌توان انتظار داشت اعضا به پویایی، خودباوری و احساس مسئولیت در قبال خود و دوستانشان دست‌ یابند و شرایط پذیرش زندگی جمعی علی‌رغم تفاوت‌های فردی و اجتماعی را تجربه نمایند و در سایه مشارکت و همدلی فضایی آکنده از مهر و محبت و همکاری را برای یک زندگی جمعی تجربه نمایند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: امید است با حضور هر چه بیشتر شما عزیزان در فعالیت‌های هلال احمر و ارائه آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه و به ویژه اشاعه فرهنگ صلح و بشردوستی در مدارس و دانشگاه‌ها جامعه‌ای ایمن‌تر و سالم‌تر داشته باشیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..