یزد، نیازمند انقلاب صنعتی دیگر است

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: استان در این مقطع از زمانه و در شرایط حاضر نیازمند انقلاب صنعتی دیگر است .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع اعضای برگزاری مراسم های هفته استاندارد در محل اداره کل افزود:شعار امسال روز جهانی استاندارد با عنوان «استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی» برای استان صنعتی یزد از اهمیت بالایی برخوردار است . 

 
وی ادامه داد: نفس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای استانداردسازی است و کشور ما بیش از گذشته نیازمند تفکر و اقدام برای استاندارد‌سازی است که اگر این اتفاق حادث شود،به طور قطع در استان یزد انقلاب صنعتی جدیدی رخ خواهد داد . 
 
این مقام مسئول گفت: وجود برخی صنایع به روز که خیلی از کشورها نیازمند واردات محصولاتشان هستند، تنها با ارتقای کیفیت و استانداردسازی، رونق خواهند گرفت که به تبع آن این محصولات می‌توانند با نفوذ در بازارهای جهانی، نام جمهوری اسلامی را جاودانه سازند . 
 
دبیر شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است در جامعه متدین و مذهبی یزد، برای تبیین موضوعات فوق، امسال به برنامه های هفته استاندارد در استان به منظور گسترش فرهنگ استاندارد‌سازی و حمایت از کالای ایرانی رویکرد فرهنگی بدهیم . 
 
ماجدی اردکانی در پایان گفت: بر این اساس در استان یزد برای اولین بار از چهره‌های فرهنگی مطرح کمک گرفته می‌شود و امیدواریم که با همت مسئولان استان، نهضتی که برای انقلاب صنعتی جدید در یزد آغاز می‌شود، ادامه یابد . 
 
گفتنی است، استان یزد با حدود ۳۵۰۰ واحد تولیدی، دارای رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی و به لحاظ تنوع مواد معدنی در جایگاه اول و از نظر ذخایر اکتشاف شده و قطعی دارای رتبه دوم در کشور است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..