عضو شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم توجه به بدنه شهرداری برای انتخاب شهردار جدید

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با تأکید بر لزوم توجه به بدنه شهرداری برای انتخاب شهردار جدید، گفت: مدیریت شهر جهانی یزد به شهرداری با نگاه کارشناسی، توسعه‌ای و خاص نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی پاکنژاد» با بیان این‌که طبق قانون اعضای شورای اسلامی شهر سه ماه فرصت دارند تا شهردار جدید یزد را به وزارت کشور معرفی کنند، ‌اظهار کرد:‌ با توجه به وظایف محوله شهرداری تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری و برخورداری از سوابق اجرایی در این حوزه یکی از اولویت‌های جدی شورای شهر یزد برای انتخاب شهردار است.

 
وی اخلاق مداری و‌ تعهدکاری را از دیگر اولویت‌های ضروری برای انتخاب مسئولیت شهردار یزد دانست و افزود: اقشار جامعه با سلایق مختلف محتوای ارزشمند شهر یزد هستند که شهردار مسئولیت ارائه خدمت به آنها را عهددار خواهد شد.
 
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد جلب اعتماد مردم را یکی از ضروری‌ترین مسائل اجرایی برای مدیریت شهری عنوان کرد و گفت:‌ اگر شهردار نتواند آن طور که باید و شاید اعتماد مردم را به خود جلب کند، در کار خود که خدمت‌رسانی مستمر است موفق نخواهد بود.
 
پاکنژاد با بیان این‌که افزایش اعتماد عمومی به فعالیت‌های شهرداری از دیگر وظایف شهردار است،‌ تصریح کرد:‌ توجه به بدنه شهرداری یکی از ضرورت‌های اجرایی در انتخاب شهردار و کادر اجرایی شهرداری است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این‌که بدنه شهرداری یزد موافق هستند که شهردار آینده از پرسنل با سابقه شهرداری انتخاب شود، تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر یزد بررسی سوابق و برنامه افراد مختلف داخل بدنه شهرداری و  افراد متخصص خارج از سیستم شهرداری را برای انتخاب شهردار یزد در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی ارائه برنامه منسجم و کارشناسی به اعضای شورای شهر را یکی از موارد حائز اهمیت در انتخاب شهردار جدید دانست و بیان کرد:‌ انتخاب شهرداری کارآمد و متخصص مستلزم همراهی و وحدت رویه اعضای شورای شهر است.
 
این مسئول با بیان این‌که وجود نگاه توسعه‌ای و آشنایی به مسائل شهری از جمله ملاک‌های جدی برای انتخاب شهردار یزد است،‌ گفت: مدیریت شهر جهانی یزد به شهرداری با نگاه کارشناسی، توسعه‌ای و خاص نیاز دارد.
 
پاکنژاد در پایان با اشاره به ویژگی‌های رفتاری و کاری «جمالی‌نژاد» به عنوان شهردار یزد،‌ خاطرنشان کرد: دستاوردهای شهرداری یزد در یک سال گذشته نتیجه نگاه وحدت آفرین شهردار بین اعضای شورای شهر و هماهنگی مستمر شهرداری با شورای شهر است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..