ازدحام در زایمان زنان در یزد در رندترین روز سال

رندترین روز سال باعث شده زنان باردار استان اشتیاق زیادی برای تولد نوزادشان دراین روز داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمسئول واحد مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در رند ترین روز سال،یعنی روز ۷/۷//۹۷مراجعه زنان باردار به بیمارستانهای استان زیاد شده است.

 
قاسمی بااشاره به اینکه هنوز آمار مراجعه کنندگان به بیمارستانها بطور دقیق مشخص نشده است، افزود:در بعضی از بیمارستانها مشاهده شده که ۱۵ زن باردار برای زایمان نوبت گرفته اند.
 
وی افزود: آنچه که مشخص است تعداد مراجعه کنندگان برای سزارین در بیمارستانهای خصوصی بیشتر است.
 
یکی از ماماهای بیمارستان شهدای کارگر یزد نیز گفت: در زایشگاه بیمارستان روال عادی هرروز طی می شود چون زمان زایمان مشخص نیست و تا زمان درد و یا مشاهده علائمی از زایمان، هیچ زن بارداری پذیرش نمی شود.
 
دهقانی زاده افزود: به دلیل مشخص نبودن زمان زایمان، مراجعه کنندگان اصرار به سزارین دارند اما این امر در بیمارستان های دولتی بدون تجویز پزشک به هیچ وجه انجام نمی شود.
 
یکی از ماماهای بیمارستان خصوصی یزد نیز گفت: امروز تعداد قابل توجهی از زنان باردار برای سزارین به این بیمارستان مراجعه کرده اند و پیش بینی می شود تاشب این آمار افزایش یاید.
 
مسئول واحد مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طبق آخرین آمار جمع آوری شده در مرداد ماه سال جاری ۶۳۲ زایمان طبیعی و ۴۴۸ سزارین در بیمارستانهای دانشگاهی و ۶۴۳ زایمان طبیعی و ۷۴۶ سزارین در دانشگاههای غیردانشگاهی استان انجام شده است.
 
قاسمی بااشاره به کاهش آمار سزارین از ابتدای سال جاری تا کنون افزود:درصد آمار سزارین در ابتدای سال جاری ۲۰/۱۳ بود که این آمار در مرداد ماه به ۱۸/۹۱ کاهش یافته است.
 
وی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۵ زایمان طبیعی بعد از سزارین و ۴۹ زایمان بی درد دارویی در استان انجام شده است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..