تفاوت سخنرانی ترامپ و روحانی از نگاه نایب رئیس فراکسیون امید مجلس

نماینده مردم اردکان گفت: سخنرانی ترامپ و روحانی، تمایز و تفاوت دو دیدگاه منبعث از تمدن نوپای سرمایه‌داری آمریکا و تمدن دیرپا و فرهنگ غنی ایرانی را به خوبی نمایاند .

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا تابش» در خصوص سخنرانی روسای جمهور ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت:  ترامپ نشان داد که موضع‌گیری‌ها وسخنانش بر هیچ پایه ای استوار نیست و متغیر و گاها متضاد است . 

 
وی ادامه داد: ترامپ با گستاخی و تهدید، نهادهای بین المللی را به چالش کشید. بر رقبای تجاری آمریکا تاخت و بی محابا قانون‌گریزی و مجازات قانون گرایان را تجویز کرد و تهدیدها و ادعاهای بی پایه و اساس بر علیه کشورمان را تکرار کرد.
 
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: درحالی که رییس جمهور کشورمان با منطقی استوار و کلامی موزون، سیاست های آمریکا در مواجهه با ایران را به چالش کشید و به ادعاهای بی پایه ترامپ پاسخ گفت و تشریح کرد که ایران برخلاف آمریکا ،کشوری پایبند به اصول و قواعد بین المللی است . 
 
تابش اضافه کرد: دکتر روحانی، تروریسم را محکوم و ایران را در خط عملی و مقدم مبارزه با این پدیده شوم قلمداد کرد. منطق ایرانیان در تعامل و مذاکره و گفتگو را قوی ذکر کرد اما با اشاره به بدعهدی و پیمان شکنی و تلاش براندازانه آمریکا، این رژیم را غیرقابل اعتماد دانست . 
 
نماینده مردم اردکان در پایان گفت: در یک کلام، رییس جمهور با ادب و متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد و در عین حال مواضع شفاف و منصفانه و منطبق بر قوانین و قواعد بین المللی و تعالیم اسلامی و ملی را در مواجهه با مسائل جهانی به زیبایی تبیین کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..