استان یزد در زمینه طرح کارورزی تحصیلکردگان دانشگاهی خوب عمل نکرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه جهت‌گیری‌ها نسبت به ایجاد اشتغال در استان یزد اشتباه است گفت: استان یزد در زمینه طرح کارورزی تحصیلکردگان دانشگاهی خوب عمل نکرده است.

به گزارش یزدی نیوز علی زینی وند در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد که عصر امروز در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت و ایجاد اشتغال در روستاها در زمینه کشاورزی بسیار ارزشمند است اظهار داشت: برای کاهش نرخ بیکاری استان شیوه دیگری بکار گرفت و اینکه این نکته قابل ذکر است تسهیلات روستایی را نمی‌توان در زمینه‌های دیگر استفاده کرد.

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد اضافه کرد: سیاست این باید باشد که مثلث بانک، دستگاه اجرایی و فرمانداری‌ها به طرح‌هایی که پرداخت شده جدی تر نگاه کنند.
 
وی تصریح کرد: پیش بینی داریم که منابع مالی دولت ضعیف نخواهد بود و بخش دوم نیز انتقال خواهد شد و اعتبار تکمیلی برای طرح‌های زخمی ارائه شود.
 
زینی وند اضافه کرد: ما به بانک‌ها اعتماد داریم و الان بهترین زمان است که این حجم طرح‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و در زمان رسیدن پول، بهترین طرح‌ها که در ایجاد اشتغال می‌تواند سهم چشم گیری داشته باشند را به بانک‌ها معرفی کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اینکه جهت گیری ما نسبت به ایجاد اشتغال در استان اشتباه است گفت: اگر به این مسئله توجه نشود و به همین شکل ادامه یابد در سال‌های آینده نرخ بیکاری سر به فلک خواهد کشید که نیاز به تغییر دیدگاه در این زمینه دارد.
 
وی با بیان اینکه در دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود عنوان کرد: طرح‌های پیشنهادی باید به سمت طرح‌های دانش بنیان برود تا بتوانیم نسبت به کاهش نرخ بیکاری در استان فعالیت مناسبی داشته باشیم.
 
زینی وند تصریح کرد: در طرح کارورزی تحصیلکردگان دانشگاهی، استان یزد خوب عمل نکرده است و در شش ماه دوم توقع داریم که دوستان هر ماه گزارش ارائه دهند تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد خاطرنشان کرد: باید نامه ای امضای استاندار محترم تنظیم و در آن سهمیه مشخص هر دستگاه ابلاغ و به فرماندار نیز اعلام شود و به صورت ماهیانه و دو ماه یکبار بررسی کنیم تا ببینیم که دستگاه‌ها چه فعالیت‌هایی در این مدت در زمینه اشتغال داشتند.
 
وی با تأکید بر اینکه تا تمرکز روی طرح‌ها نباشد پیش نخواهیم رفت گفت: کاری که پیگیری نشود کنار گذاشته می‌شود که این عمل مناسبت نیست و باید تغییر دیدگاه در این زمینه صورت گیرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..