معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

لزوم مناسب سازی دسترسی به معابر در بافت تاریخی شهر یزد/ شناخت از محلات مبنای بازآفرینی شهری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر ضرورت مناسب سازی دسترسی به معابر در بافت تاریخی و فرسوده شهر یزد بیان کرد:رسیدن به شناخت کافی از محلات با راه اندازی دفاتر تسهیلگری مبنای بازآفرینی شهری است.

به گزارش یزدی نیوزدر آستانه روز آتش نشان جمعی از مسئولان و پرسنل آتش نشانی و خدمات ایمنی  استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد دیدار و به تبادل نظر در زمینه فعالیت های پیش روی این حوزه پرداختند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد:فعالیت پرسنل ایثارگر و پر تلاش آتش نشانی در عرصه های مختلف همواره مورد توجه جامعه قرار گرفته و عملکرد این حوزه از سوی مردم و مسئولان شایسته تقدیر است.
«محسن صادقیان» ضمن تبریک هفتم مهرماه روز آتش نشانی افزود:با توجه به دسترسی نامناسب و مشکلات موجود در برخی از مناطق بافت تاریخی و فرسوده شهری در هنگام وقوع حوادث نیروهای امدادرسان با محدودیت ها و موانع جدی روبرو می شوند.
صادقیان اظهار داشت:مناسب سازی دسترسی به معابر در بافت تاریخی و فرسوده شهر یزد نیازمند توجه جدی می باشد و بر این اساس برنامه ریزی هایی از جمله تاکید بر بازآفرینی شهری در مسیر اجرا قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد:شناخت و آسیب شناسی محلات مبنای اجرای طرح بازآفرینی شهری است و به زودی با آغاز فعالیت دفاتر تسهیلگری ساختار شناسی از ابعاد مختلف به صورت همزمان شکل می گیرد.
معاون استاندار گفت:آتش نشانی و شهرداری های استان گزارشی جامع از ظرفیت فعالیت و میزان تجهیزات استان در هر ایستگاه ارائه کنند تا بر مبنای اطلاعات دقیق بتوان برای تقویت و تامین تجهیزات ضروری برنامه ریزی و اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در پایان تصریح کرد:در زمینه تامین نیروی انسانی در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی،نشست های مشترکی با دفاتر مدیریت شهری و روستایی استانداری برنامه ریزی شود تا بتوان ظرفیت خدمات وظیفه را در این زمینه نیز فعال کرد.
گفتنی است در این جلسه گزارشی از فعالیت های آتش نشانی و خدمات ایمنی در استان ارائه و نیازمندی ها و مشکلات این حوزه در مسیر خدمات رسانی مناسب به مردم مورد تبادل نظر و هم اندیشی قرار گرفت.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..