در دیداری دوجانبه؛

زمینه های مشترک همکاری اسپانیا و یزد بررسی شد

« ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا با «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد دیدار و زمینه های مشترک همکاری مورد هم اندیشی قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان  با سفیر و رایزن بازرگانی اسپانیا  در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در این دیدار گفت:استان یزد یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در کشور است و بخش عمده ای از تولیدات ایران با بیش از ۳ هزار واحد تولیدی فعال در این استان صورت می گیرد.
«علی زینی وند» با اشاره به تولید ۸۰۰ کالای متنوع در یزد افزود:۵۰ درصد از سنگ آهن ،۱۷ درصد فولاد،بیش از ۵۰ درصد کاشی و سرامیک و ۲۷ درصد از نساجی کشور در یزد تولید و عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد:ظرفیت بالای تولید انرژی خورشیدی ،یکی از قطب های مهم پزشکی و سلامت ایران،جاذبه های گردشگری بی نظیر در دنیا از دیگر نقاط قوت این استان است.
معاون استاندار یزد اظهار داشت:کویر منحصر به فرد و بافت تاریخی کم نظیر در دنیا که در حال حاظر زندگی نیز در آن جریان دارد و  توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ،نشانگر تمدن و پیشینه فرهنگی و تاریخی یزد می باشد.
زینی وند بیان کرد:بستر و شاخص های سرمایه گذاری از جمله زیرساخت های ریلی،بزرگ راه های ارتباطی،فرودگاه و شرایط حمایت و تسهیل سرمایه گذاری نیز در این منطقه جریان دارد.
وی افزود:اقلیم یزد به بخش های جنوبی اسپانیا شباهت دارد و این کشور برای ما در مبادلات تجاری دارای اهمیت و تاکنون روابط مشترک خوبی را در عرصه های اقتصادی شاهد بوده ایم که نیازمند رونق بیشتر و توسعه می باشد.
نماینده استان یزد در این دیدار یادآور شد:در زمینه ماشین آلات صنعتی،تبادل نیروی انسانی و دانشگاهی،کشاورزی دانش بنیان،مدیریت منابع آب،تولید انرژی به ویژه انرژی های پاک،گردشگری و سلامت، کاشی و سرامیک و سایر فعالیت های اقتصادی در دو کشور زمینه های خوبی برای همکاری وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد به فعالیت های مشترک یزد و اسپانیا تا کنون اشاره کرد و گفت:نمایندگان ما روابط و زمینه های کاری مناسبی را ایجاد کرده اند و آمادگی و ظرفیت های شاخصی برای توسعه ارتباطات و گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه اقتصادی وجود دارد. 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..