بنیاد مسکن یزد به بومگردی‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه می‌دهد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای بوم‌گردی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «علیرضا قربانیان» در مورد این خبر تصریح کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان‌های بالقوه فرهنگی و تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی با هدف تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی و افزایش میزان کسب و کار محلی از جمله توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری، تسهیلاتی برای مرمت و ساخت واحدهای بوم‌گردی در روستاها پرداخت می‌شود.

 
وی با بیان این که تسهیلات مذکور در دو بخش مرمت و ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: به منظور مرمت واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات  با سود چهار درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه و برای ساخت این واحدها نیز ۲۵ میلیون تومان با سود پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در این راستا تاکنون به ۴۶ واحد تسهیلات جهت مرمت واحدهای بوم‌گردی روستایی استان که جمعاً مبلغی بالغ بر ۶۹۰ میلیون تومان می‌باشد، پرداخت شده است.
 
وی یادآور شد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و تشکیل پرونده و تأیید در کمیته توسعه بوم‌گردی روستایی استان و مرکز، توسط بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار شوند.
 
این مسئول اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با توسعه بوم‌گردی و گردشگری در این مناطق می‌توان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد و امیدواریم توسعه این صنعت باعث رونق و پویایی روستاها از جمله اقتصاد روستاییان شود.
 
قربانیان در پایان تاکید کرد: با توجه به تفاهم‌نامه مذکور و برای تقویت بوم‌گردی در روستاها، تسهیلات مذکور با اولویت روستاهای گردشگری به متقاضیان پرداخت می‌شود که این اقدام مهم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد کنند، خواهد بود و تحقق این امر نتایج درخشانی را به دنبال دارد.پ
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..