نماینده ولی فقیه در استان یزد:

دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مشکل اقتصاد ما از ضعف سیستم آموزشی نشات می‌گیرد و دانشگاه‌ها به جای اینکه مدیر و کارآفرین تربیت کنند، بیکار تحویل جامعه می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش استان یزد که به مناسبت آغاز سال تحصیلی انجام شد با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید نسبت به تربیت و تحصیل دانش‌آموزان بی‌تفاوت باشیم گفت : اگر نتوانیم زمینه استفاده درست از وقت دانش‌آموزان را فراهم کنیم و یک فرد تربیت شده، عالم، با اخلاق، متدین تحویل جامعه دهیم قطعا حق آنها را ادا نکرده‌ایم.دانشگاه‌ها بیکار تحویل جامعه می‌دهند

 
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه هدف زندگی و همچنین شاخصه‌های انسان خوب را باید برای جامعه معرفی کنیم تصریح کرد: این شاخصه‌ها باید مشخص شده و در برنامه تربیتی ما قرار گیرد که خروجی مدارس ما انسان‌هایی باشند که همه دارای ویژگی‌های یک انسان خوب از دیدگاه اسلام باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: در صورتی که این شاخصه‌ها در جوانان ما به خوبی وجود داشته باشد تعهد کاری آنها و تعهد به پیشرفت کشور هم افزایش پیدا می‌کند و به هیچ عنوان حاضر نیستند در خارج کشور کار کنند و تمام تلاش خود را به کار می‌بندند که زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و پیشرفت کشور را فراهم کنند.
 
امام جمعه یزد افزود: ما الان در سیستم آموزشی چیزی به عنوان فکر کردن و تعقل نداریم و تمام سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، حفظ کن و نمره بگیر تنظیم شده است و نگذاشته‌اند که سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، فکر کن، نوآوری کن، تولید کن، پیشرفت کن و بالا بیا تنظیم شود.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در برخی از عرصه‌های علمی کشور از جمله رشته‌های پزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم خاطرنشان کرد: ما در هسته‌ای، پزشکی، نانوها و صنایع دفاعی سدهای پیش رو را رد کردیم و به توسعه‌های زیادی دست پیدا کردیم ولی این تجربه را در عرصه‌های صنعت و مورادی از این قبیل مورد استفاده قرار ندادیم.
 
ناصری یزدی ادامه داد: الان به دلیل نظام آموزشی که در کشور وجود دارد دانش‌آموز و دانشجو حاضر نیست در دروس کنکاش و بررسی کند و در صورت وجود اشکال آن را برای برطرف شدن اعلام کند بلکه به دلیل اینکه می‌خواهد کنکور قبول شود و یا مدرک دانشگاهی بگیرد تنها بر روی حفظ کردن همان جزوه و کتابی تمرکز ‌کند که استاد به وی داده است. نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: نتیجه این موضوع این می‌شود که جوانان ما پس از گذراندن چندین سال تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شوند و دوران بیکاریشان شروع شود، این موضوع می‌شود که هرسال هزاران فارغ‌التحصیل بیکار به جامعه وارد می‌شوند در صورتی که دانشگاه‌ها باید همین چند هزار فارغ‌التحصیل را فکور و محقق و نواور به جامعه عرضه کنند.
 
به گفته وی سیستم مدارس و نظام آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان و دانشجویان از زمانی که شروع به تحصیل می‌کنند اقدام به اشکال گرفتن از دروس و اساتید کنند و استادان هم به آنها مجال بیان ایراداتشان را بدهند تا به این وسیله شاکله جوانان ما در زمینه بررسی برای رفع مشکلات شود.
 
ناصری یزدی به رسیدن انقلاب به چهلمین سال خود اشاره کرد و گفت: امسال مراسم چهملین سال انقلاب باید به بازنگری در ارتباط با دستاوردها و مشکلاتی که در فعالیت‌هایمان داشتیم اختصاص دهیم و با بررسی دقیق نسبت به رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت قدم برداریم.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..