یک کارشناس اجتماعی:

تخصیص سهام ترجیحی گامی موثر در تحقق عدالت اجتماعی است

کارشناس اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد تخصیص سهام ترجیحی به کارگران کشور را گامی موثر در ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد در جهت تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی بین کارگران و سایر عموم جامعه عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز «ابراهیم زینل‌پور» در کارگاه آموزشی «سهام و سهامداری» که ویژه کارگران و تعاونگران میبدی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، خاطر‌نشان کرد: واگذاری سهام ترجیحی راهکار مناسبی در جذب کارگران، کارکنان و مدیران با تجربه، متخصص و کارآمد جهت افزایش بهره‌وری در شرکت‌های قابل واگذاری است.

 
زینل‌پور با اشاره به این که تاکنون تعداد زیادی از کارگران کشور از سهام ترجیحی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: همزمان با تصویب نامه‌ی هیئت وزیران مبنی بر واگذاری سهام ترجیحی به کارگران و در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تعداد زیادی از کارگران کشور از این سهام بهره‌مند شدند که این واگذاری‌ها علاوه بر دستاوردهای عظیم اقتصادی که برای سهامداران داشته ولی در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی بزرگی منجر شود.
 
این مسئول با بیان این که ترویج فرهنگ سهام‌داری در بین کارگران و حفظ آن به عنوان منبع درآمد مستقل در دوران بازنشستگی و پیشگیری و کاهش ضرر و زیان ناشی از فروش پیش از موعد سهام برای کارگران از اهداف اساسی برگزاری دوره آموزشی سهام و سهامداری است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش کارگران با نحوه ورود به بازار سهام و آشنایی با بازار سرمایه، راهکاری موثر در کوتاه کردن دست سودجویان و جلوگیری از خرید سهام کارگران با نازلترین قیمت است.
 
این کارگاه آموزشی به مدرسی «اسلامی»‌ مدیر کنترل و نظارت داخلی شرکت کارگزاری ایساتیس پویا با توضیح پیرامون واژه‌ها و مولفه های سهام و سهامداری و نحوه ورود به بازار سهام و شاخص‌های آن دنبال شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..