امام جمعه یزد:

استکبارستیزی، اصلی‌ترین درس نهضت حسینی

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: استکبار ستیزی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان از اصلی‌ترین درس‌های نهضت امام حسین (ع) است که باید به یک فرهنگ عمومی درجامعه تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: باید درس ها و عبرت های واقعه کربلا برای مردم و نسل جوان تبیین شود.

 
وی افزود: امام حسین(ع) به همه انسان ها در تمام عصرها پیام ایمان، ایستادگی و ظلم ستیزی داد که راه عزت در گرو احیای ارزش های نهضت حسینی و حرکت در آن است.
 
آیت الله ناصری همچنین به افزایش تورم و گرانی ها در جامعه اشاره کرد و به مسئولان برای برنامه ریزی دقیق و مقابله با مشکلات معیشتی مردم به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.
 
وی خواستار رسیدگی به مسائل مردم و حل مشکلات بعنوان اولویت کاری مسئولان استان شد.
 
امام جمعه یزد از عزاداری مردم در دهه اول محرم نیز قدردانی کرد و از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواست تا در انتخاب اشعار و مطالب خیلی دقت کنند و زمینه آشنایی مردم و جوانان را با اهداف امام حسین (ع) فراهم کنند.
 
آیت الله ناصری یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به عنوان یک گنجینه ارزشمند و ماندگار گرامی داشت و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان تاکید کرد.
 
وی به پیام رسانی و نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و از بانوان جامعه اسلامی خواست تا همواره این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.
 
نماز جمعه در ۲۸ محل در استان یزد،  اقامه می شود.
 
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..