وزیر بهداشت:

کسب منافع ملی در گرو نهادینه‌سازی امید در جامعه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر می‌خواهیم به منافع ملی دست پیدا کنیم، ابتدا باید امید را در جامعه نهادینه‌سازی کنیم.

به گزارش یزدی نیوز سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی در مراسم افتتاح طرح‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره ویژگی‌های مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی یزد اظهار داشت: بیمارستان شهید صدوقی یزد که بزرگترین بیمارستان این استان است، از بهترین مراکز آموزش علوم پزشکی کشور به شمار می رود و اساتید برجسته ای در این بیمارستان مشغول ارائه آموزش و انتقال تجربیات خود هستند.

 
وی بیان کرد: این بیمارستان هم اکنون دارای ۹۰۰ تخت بیمارستانی است و علاوه بر ایجاد موقعیت بسیار خوب برای ارائه آموزش‌های پزشکی، شرایط بسیار خوبی برای خدمات رسانی به بیماران نیز فراهم آورده است.
 
قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیران در طرح‌های بهداشتی و درمانی عنوان کرد: اغلب این پروژه با کمک خیران احداث و تجهیز شده و این مشارکت بسیار ارزشمند است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کار پزشکی خود مصداق عمل صالح است، افزود: انجام عمل خیرانه نیز ارائه خدمات به مردم به ویژه مردم محروم سایر استان‌ها را ماندگار و لذت‌بخش می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاهر به اینکه در شرایط فعلی کشور، ارزش کار درمانی و بهداشتی دو چندان است، عنوان کرد: طبیعی است که اگر کاری با عشق و فداکاری انجام شود، نتیجه ارزشمندی به دنبال خواهد داشت و امروز در شرایطی که مردم در مشکلات اقتصادی ناچار به رفع مشکلات جسمی خود هستند، نتیجه مثبت، بسیار ارزشمندتر است.
 
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه هیچ امری مهم‌تر از عمل کردن نیست و برخی از افراد هستند که زبانشان با عملشان کاملاً متفاوت است، عنوان کرد: در شرایط کنونی موضوعی که برای مردم اهمیت دارد این است که باری از دوش آن‌ها برداشته شود و وقت ادعا گذشته اما متأسفانه در حال حاضر عده‌ای در پی مأیوس کردن مردم هستند.
 
وی با اشاره به اینکه این اقدامات، روحیه نا امیدی را در جامعه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به منافع ملی دست پیدا کنیم، ابتدا باید امید را در جامعه نهادینه‌ سازی کنیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..