معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

تلفات جاده ای در یزد ۱۷،۷ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: تلفات جاده ای در چهار ماهه نخست سال 1397 در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 17.7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیان کرد: در این مدت ۷۴ نفر در حوادث درون و برون شهری استان جان خود را از دست دادند .

«محسن صادقیان» افزود: تلفات جاده ای سبب شد، تا کمیته ایمنی و سوانح جاده ای استان با دقت علت چنین حوادثی را بررسی و برای ایمنی مسیرها برنامه ریزی کند.
معاون استاندار یزد درباره آخرین موارد بررسی شده در کمیته گفت: ساماندهی و ایمن سازی ورودی و خروجی شیخ سلطان در کنار گذر یزد به دلیل شکل گیری جمعه بازار یکی از موارد بررسی بود.
صادقیان تصریح کرد: مقرر شد، اعضای کمیته بعد از بازدید میدانی از این محل و بررسی نقشه های اجرایی، درباره تامین پارکینگ و اصلاح ورودی و خروجی آن تصمیم گیری کنند.
به گفته وی، همچنین موضوع تلفات انسانی در جاده های استان که زیرنظر شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیستند، بررسی و قرار شد موضوع از طریق نیروی انتظامی استان یزد پیگیری شود.
بر اساس آمارهای منتشره در این مدت استان های ایلام با ۴۶ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۳ تن و یزد با ۷۴ کشته کمترین تلفات حوادث رانندگی در کشور را داشته اند.
اواخر سال ۱۳۹۶، سعید برازنده مقدم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد گفته بود که ۷۵ درصد تصادف جاده ای استان در این سال کاهش یافته است.
همچنین سال گذشته ۴۰ موتور سوار و راکب موتورسیکلت ها در حوادث درون شهری استان جان باختند که برابر ۸۷ درصد حوادث رانندگی درون شهری می باشد.
چندی قبل فرمانده پلیس راه استان با اشاره به کاهش ۱۷ درصد افراد متوفی در حوادث جاده‌ای در فصل بهار گفته بود که با بررسی‌ های انجام شده ۶۰ درصد کشته ها در سه ماه نخست امسال بومی بودند.
گفتنی است روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو و ماهانه ۵،۵میلیون تا ۶،۵ میلیون دستگاه نقلیه در جاده های استان یزد تردد می کنند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..