در جلسه شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی مطرح شد؛

برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی لوازم التحریر ایرانی در یزد

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالاهای ایرانی بین دانش آموزان، نخستین نمایشگاه مجازی لوازم التحریر ایرانی در یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان یزد در راستای ترویج استفاده از کالاهای ایرانی اظهار داشت: ایده‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در استان یزد در این زمینه، ابداعی بوده و می تواند الگوی ملی باشد.

 
وی افزود: هماهنگی ‌ای اولیه لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برای برگزاری مسابقه عکس دانش آموزی در راستای حمایت از کالای ایرانی و اعلام نتایج در دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شده و قرار است در اسرع وقت با همکاری واحدهای تولیدی و آموزش و پرورش یزد، اولین نمایشگاه مجازی لوازم التحریر ایرانی راه اندازی شود.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدام های صورت گرفته در راستای حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: با متخلفین و فروشندگان دارو از طریق شبکه های مجازی و غیرمجاز برخوردهای قانونی لازم صورت گرفته و تاکنون موارد مشاهده شده به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.
 
محمدحسین مصدق در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از دست اندرکارانی که در استقلال صنف لوازم آرایشی و بهداشتی استان دخیل بوده اند، افزود: از جمله اقدام های مهمی که صورت گرفته است، آموزش برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور در استان است که در ارتقاء سطح آگاهی‌های شهروندان بسیار موثر است.
 
 در این جلسه از اپلیکیشن «ایران مارکار» نیز رونمایی شد که در این برنامه  کاربردی، کالاهای تولیدی ایران با مشخصات کامل و بنا به درخواست تولیدکنندگان معرفی می شود و مواردی نظیر محصولات، نمایندگان فروش، قیمت و ….. قابل جستجو هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..