مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو:

سرمایه چادرملو به زودی ۳۰ تا ۴۰ افزایش می یابد

مدیر امور مالی و اقتصادی مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو گفت: سرمایه این مجتمع به زودی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوز سید محمود سیدی در نشستی خبری با بیان اینکه به پیشنهاد هیئت مدیره، سرمایه شرکت از محل سود انباشته به زودی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد، اظهار داشت: این تامین مالی برای هزینه در معدن جدید، سرمایه گذاری در سایر شرکت‌های سرمایه پذیر، خرید ماشین آلات تکمیلی معدنی و جبران مخارج سرمایه ای ناشی از تفاوت قیمت واقعی و برآوردی طرح توسعه ای فولاد صرف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت کناره‌گیری دولت از قیمت گذاری‌های دستوری برای تولیدکنندگان فولاد بیان کرد: تولیدکنندگان محصولات فولاد از دیرباز در تعاملی دو سویه و توافقات مشترک قیمت مورد توافق را تعیین می کردند تا نه تولید کننده و نه مصرف کننده متضرر نشوند، اما دخالت دولت در قیمت گذاری موجب به وجود آمدن رانت خواری در بازار فولاد شد که به نفع هیچ گروهی نیست.
 
سیدی افزود: در حالی که اکنون هزینه تولید هر کیلو شمش فولاد بیش از ۳ هزار تومان است، دولت دستور عرضه این محصول را به قیمت ۲۷۰۰ تومان در بورس کالا داده و این یک انتظار نابجا و غیرعقلانی است و طبیعی است که واحدهای تولیدکننده شمش فولاد ترجیح می دهند در این شرایط تولیدات خود را متوقف کنند.
 
وی همچنین با انتقاد از برخی تصمیم گیری‌های ناپخته و موانع بازدارنده رونق اقتصادی که همگی ناشی از سوء مدیریت داخلی است و هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد، گفت: هر روز تاخیر در راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی چادرملو که به دلیل عدم ترخیص تجهیزات این کارخانه که سال گذشته خریداری و وارد گمرک شده است، ۳ میلیارد تومان  بار مالی به این شرکت تحمیل می کند.
 
سیدی با اشاره به اتمام ذخایر قطعی سنگ آهن کشور تا ۲۰ سال آینده افزود: چادرملو در نظر دارد با همکاری دو شرکت گل گهر و فولاد هرمزگان در معادن سنگ آهن استرالیا سرمایه گذاری کند و در این زمینه سه پهنه معدنی در این کشور شناسایی شده که مجموع ذخایر آن از  کل ذخایر سنگ آهن ایران بیشتر است.
 
مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو همچنین یکی دیگر از برنامه های چادرملو را سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت واحدهای فولادی در منطقه مکران عنوان کرد و گفت: چشم اندار ترسیم شده، تضمین کننده آینده فولاد کشور و تدوام بخش فعالیت های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد بود.
 
وی در مورد عرضه محصولات در بورس کالا نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اساس ارزش یک کالا در بورس بر مبنای عرضه و تقاضا است، ما با عرضه محصولات در بورس کالا موافق هستیم مشروط به اینکه قیمت گذاری ها دستوری نباشد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..