اجرای نوا نمایش «کربلا به روایت آسمان» در ابرکوه

هم‌زمان با آغاز ماه محرم اجرای نوا نمایش «کربلا به روایت آسمان» به مدت چهار شب در ابرکوه به روی صحنه رفت .

به گزارش یزدی نیوز نوا نمایش «کربلا به روایت آسمان» که تلفیقی از تعزیه و نمایش هنر مدرن است به مدت چهار شب در شهرستان ابرکوه به روی صحنه رفت .

 
این کار هنری با حضور بیش از ۵۰ هنرور، صحنه‌هایی از وداع امام حسین(ع) با اهل‌ بیتش، سقایی حضرت اباالفضل(ع) و شهادت ایشان، شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و رقیه خاتون، پشیمانی حُر، مبارزه امام حسین (ع) و صحنه شهادت اباعبدالله(ع)، قرآن خواندن سر بریده امام حسین(ع) به روی نیزه و به آتش کشیده شدن خیام را به تصویر کشید . 
 
کربلا به روایت آسمان، نمایشی است که تنها با حرکات بدنی و بدون هیچ‌گونه دیالوگ، با پخش نوای روضه‌ها و اشعار مختلف، به زبانی ساده وقایع کربلا را به بهترین شکل به مخاطب نشان داده و تأثیرگذاری بسیاری دارد . 
 
  متن این نمایش برگرفته از کتاب‌های تاریخی معتبر بوده و برای کاهش خطاهای مقتلی استاد فهیم‌نیا یکی از اساتید تاریخ در یزد، آن را به تأیید رسانده است . 
 
نمایش مذکور که خردسال‌ترین بازیگر آن ستایش زمانی در نقش حضرت رقیه(س) و مسن‌ترین آن‌ها جعفر قاسم پور در نقش امام سجاد(ع) بود، برای دومین سال متوالی در ابرکوه اجرا و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..