دومین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری های کشور برگزار شد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با حضور در نشست ملی مدیران این حوزه گفت:فراهم ساختن زمینه تبادل تجربه های مشترک در سطح ملی،هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های موثر کشور را تقویت می کند.

به گزارش یزدی نیوزدومین نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور ۲۰ و ۲۱ شهریورماه  با هدف ارزیابی عملیاتی‌سازی و تحقق ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه و اجرایی سازی ۳۰ درصد انتصابات مدیران زن در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ارائه گزارش و روند عملیات سازی پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها «بند ک. تبصره ۱۲» به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با حضور در این نشست دو روزه گفت:این نشست فرصتی را فراهم آورد تا سیاست های جاری و برنامه های آتی در هم افزایی و مشارکت با سایر دستگاه ها درحوزه بانوان به هم اندیشی و تبادل نظر گذاشته شود.
«فاطمه دانش یزدی» افزود: این زمینه فراهم شده برای تبادل تجربه های مشترک و متنوع در سطح ملی با موضوع زنان و خانواده فرصتی موثر برای بهره مندی استان ها از توانمندی های یکدیگر در مسیر تعالی خانواده و تقویت نقش آفرینی بانوان است.
دانش یزدی اظهار داشت: در این سفر از توانمندی بانوان روستایی،ظرفیت های زنان نخبه و فعال در پارک علم و فناوری،کارخانه سنگ پارسیان با مدیریت بانوان بازدید و از پهباد کیان ساخته شده با هفتاد درصد قطعات داخلی به سرتیمی نخبه کشوری خانم دکتر اسماعیلی نیز رونمایی به عمل آمد.
در این نشست ملی جلسه تخصصی با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزارت جهاد کشاوزی در زمینه صندوق های خُرد فعالیت زنان روستایی نیز برگزار و بر همکاری درون دستگاهی مبتنی بر رونق اشتغال و نشاط اجتماعی نیز از سوی مشاور وزیر کشور تاکید شد.
گفتنی است در این نشست دو روزه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ضمن تشریح سند جامع فعالیت های بانوان  و خانواده در استان که به زودی تکیمل می شود به معرفی ظرفیت های شاخص دانش بنیان،تولیدی،صنعتی،گردشگری،فرهنگی و هنری با تاکید بر نقش آفرینی بانوان یزدی پرداخت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..