استاندار یزد:

دوره جدید تشدید تحریم ها شباهت هایی با دفاع مقدس دارد

استاندار یزد در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان گفت: ‌دوره جدید تشدید تحریم ها که در واقع یک جنگ اقتصادی است، ‌شباهت های فراوانی با دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و اهداف دشمنان نظام با همان شیوه های ناجوانمردانه قابل تشخیص است.

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با سراسر کشور همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس در استان با حضور "‌آیت الله محمدرضا ناصری" ‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "‌محمود زمانی قمی" ‌استاندار یزد، "‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از مدیران استان در تیپ ١٨ سپاه الغدیر استان برگزار شد.

استاندار یزد در این همایش ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و با بیان اینکه تیپ الغدیر نقطه ای است که ده ها هزار انسان برومند و مدافع انقلاب دل در گرو این نقطه دارند، ‌بیان کرد: باید امروز بر این مسئله تاکید شود که دلدادگان به نظام جمهوری اسلامی ‌ایران چه می خواستند و چه کردند و در مقابل، آنها که این نظام را نمی پسندیدند و هزاران خدعه و نیرنگ برای شکست آن طراحی کردند به کجا رسیدند.
"‌محمود زمانی قمی" با اشاره به نهضت عظیم عاشورا، ‌ادامه داد: محرم همه راه ها را برای آزادی خواهان باز می کند به طوریکه حتی غیر مسلمانان در هند برای آزادی خود از بند استعمار از نسخه نجات بخش حضرت سیدالشهدا(ع) بهره برده و  پیروز شدند بنابراین ما شیعیان و مریدان به حضرت امام حسین(ع) نیز که معتقد به این مسیر و راه هستیم با تمسک به آن از مشکلات عبور خواهیم کرد و آنچه همگان به تماشا خواهند نشست بقای نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب است.
وی با اشاره به تلاش آمریکائی ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برای حفظ و نظم بخشیدن به تامین منافع اقتصادی خود در ایران، ‌افزود: این دولت آمریکا بود که برای تامین منافع خود دولتی را سرنگون کرد و بقایای رژیم پهلوی فاسد را به کشور برگرداند تا نظمی را بنا کند که در کنار تامین منافع اقتصادی خود، منافع امنیتی اسرائیل را نیز تامین کند.
‌زمانی قمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری پیامبرگونه حضرت امام(ره) و همراهی مردم و دلدادگان به انقلاب به پیروزی رسید و این نظم را به هم ریخت، ازهم پاشیده شدن این نظم برای آمریکائی ها بسیار گران تمام شد و به همین جهت تلاش کردند تا با خدعه ها و نیرنگ های فراوان از خدعه در کردستان تا ترور ۱۷ هزار مرد و زن ‌از سوی گروهک منافقین که نماد داعش سال ٩٠ در سال های دهه ٦٠ بود این نظام را با چالش روبرو کنند، اما موفق نشدند.
استاندار یزد گفت: آمریکائی ها پس از شکست همه این خدعه ها با حمایت از دولت دست نشانده خود در عراق به ایران اسلامی تجاوز کردند که آن هم با مجاهدت و جانفشانی شما رزمندگان عزیز با شکست روبرو شد و حتی یک سانتی متر از خاک کشور واگذار نشد.
وی با اشاره به فداکاری های مدافعان حرم در سال های اخیر، ‌ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نسخه آخر خود را با تربیت سلفی های مسلح و گروه های تکفیری به نمایش گذاشتند تا بتوانند جلو ظهور و بروز ایران اسلامی را در منطقه  بگیرند اما این نقشه نیز با حماسه آفرینی مدافعان حرم سرکوب شد و نظم جدید آمریکائی ها به هم ریخت.
عالی ترین مقام اجرایی استان خروج آمریکائی ها از برجام و افزایش تحریم ها را ناشی از استیصال آنان دانست و افزود: امروز نفوذ ایران در منطقه  بیشتر شده و این نفوذ و حضور نتیجه مقاومت و ایستادگی است که از درس های ماندگار حادثه کربلا و نهضت عاشوراست.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: دوره جدید تشدید تحریم ها که در واقع یک جنگ اقتصادی است، ‌شباهت های فراوانی با دوران هشت سال دفاع مقدس دارد و اهداف دشمنان نظام با همان شیوه های ناجوانمردانه در هر دوره قابل تشخیص است.
استاندار یزد گفت : ‌همان گونه که جمهوری اسلامی ایران توانست در مقابل جنگی همه جانبه که همزمانی آن با تحریم ها، ‌نابرابری ها را نیز تشدید می کرد مقاومت کند ، ‌امروز هم قادر به مقابله با دشمن و خنثی سازی جنگ اقتصادی است.
وی افزود: امروز برنامه دشمنان نظام در وارد آوردن فشار به کشور ، افزایش درد مردم و کاهش مقاومت آنان است که ‌ضروری است ما مسئولان با اتخاذ تدابیر موثر و درست  از درد مردم بکاهیم و به میزان مقاومت آنان بیفزائیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: ‌البته قبول دارم که امروز برخی از مشکلات کشور ارتباطی با تحریم ها ندارد و لازم است برای رفع مشکلات مردم همگی تلاش شبانه روزی داشته باشیم ، با حضور در جمع آنها مسائل و درد و دل های جامعه را شنوا باشیم و جایی هم اگر نتوانستیم برای مردم کاری انجام دهیم صادقانه از آنها عذرخواهی کنیم.
زمانی قمی ‌در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با توکل بر خدای متعال، تبعیت از رکن رکین انقلاب ‌اسلامی، ‌مقام معظم رهبری و حفظ اتحاد و همبستگی از این شرایط سخت با عزت و اقتدار عبور کنیم و دشمنان نظام و در راس آنها آمریکائی ها را پشیمان نماییم.
گفتنی‌ است استاندار یزد در پایان این مراسم با حضور در جمع ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، شنوای درد و دل ها و مسائل آنها بود و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مطرح شده صادر کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..