مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان:

یزد استان‌ پیشرو در کمک به خوزستان برای خدمت به زائران اربعین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: یزد به ویژه در بحث حمل و نقل از استان‌های پیشرو در کمک به استان خوزستان برای خدمت به زائران اربعین است.

به گزارش یزدی نیوزغلامعباس بهرامی نیا در جلسه ای که در حاشیه بازدید مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از مسیر زائران اربعین یزد تا مرز چذابه انجام شد، با اشاره به شرایط مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه در ایام اربعین اظهار داشت: یزد به طور عمده در مرز چذابه به زائران خدمات ارائه می دهد و در طول سال‌های گذشته پشتیبانی بسیار خوبی داشته که شایسته تقدیر است.

 
وی عنوان کرد: ستاد اربعین حسینی استان خوزستان فعالیت خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده و مسئولیت‌ها و تعهداتی که بر عهده دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه در این استان گذاشته شده، مشخص است که بر اساس آن، وظیفه اصلی ما تکمیل زیرساخت‌ها و حمل و نقل زائران است.
 
بهرامی نیا ادامه داد: در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها، چهار خطه کردن راه‌ها با توجه به حجم مسافری که از محور اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، بستان و متنهی به مرز تردد می‌کنند، از سال گذشته حجم بزرگی از پروژه ها تعریف و اجرا شده است.
 
وی یادآور شد: در کنار خدمات زیرسازی راه‌ها، فضایی به وسعت ۴۰ تا ۶۰ هکتار پارکینگ نیز احداث شده و با وجود تمام محدودیت‌های منابع مالی که وجود داشت، به جد پیگیر نیازهای زائران بوده ایم.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان بیان کرد: مسیر منتهی به شلمچه تقریبا تکمیل است و تنها بحث لکه گیری و روکش آن باقی مانده که در حال انجام است و تکمیل تابلوها و علائم، نصب نیوجرسی‌ها، علائم جداسازی راه و … نیز بر عهده راهداری گذاشته شده است.
 
وی اظهار داشت: آمادگی داریم که هر جا کار زیرساختی به پایان رسید، اقدامات ایمنی را انجام دهیم و انشالله امسال هم بتوانیم شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
 
بهرامی نیا افزود: در بحث پایانه ها نیز یک قطعه زمین کنار پارکینگ‌ها به عنوان پایانه مسافربری تسطیح و بخشی از آن محصور شده و تقریبا دو ضلع دیگر باقی‌ مانده که آن نیز محصور می شود و البته بودجه ای برای آسفالت نداریم اما با حصاربندی و ایجاد درب ورود و خروج، می توانیم ساماندهی بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.
 
وی گفت: سکوبندی سامانه مسافربری نیز انجام خواهیم داد تا زائران در مسیر بازگشت بدون دغدغه و با سرعت بیشتری بتوانند سکوی خود را پیدا کرده و سفر بازگشت خود را انجام دهند.
 
بهرامی نیا با اشاره به نیمه کاره بودن محوطه پایانه نیز بیان کرد: امسال محوطه بیش از ۸۰ درصد تکمیل شده است.
 
وی تصریح کرد: از استان یزد که از استان‌های پیشرو در بحث حمل و نقل و همکاری با استان خوزستان است، انتظار داریم برنامه های سال گذشته را به ویژه در بحث بازگشت زائران با قوت ادامه دهد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..