در نشست کانون تفکر دانشگاه یزد

توجه به تقویت بخش خدمات برای کاهش بیکاری در یزد

در نشست کانون تفکر دانشگاه یزد بر اهمیت تقویت بخش خدمات و توسعه مهارت‌های نیروی کار برای کاهش بیکاری در استان یزد تاکید شد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر کانون تفکر اقتصاد یزد گفت: در دوازدهمین نشست کانون تفکر اقتصاد یزد طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشکلات بخش خدمات در ایجاد فرصت های شغلی مورد بررسی قرار گرفت. 

دکتر انصاری افزود: در این نشست در خصوص دیدگاه های دو مدیر بخش دولتی و بخش خصوصی در مورد مساله بیکاری در استان یزد  بحث وتبادل نظر شد.
وی همچنین با انتقاد از نبود آمار دقیق و شاخص‌های سنجش کارآمدی، سودآوری و اشتغال که در اجرای برنامه‌های کوتاه مدت موثر است، توسعه صنایع موجود را بدلیل محدودیت فضای محیط زیست، سرمایه بربودن و وضعیت فعلی تحریم‌ها ناممکن دانست.
به گفته انصاری راه‌حل مسائل و مشکلات حوزه بیکاری، با تعامل سه نهاد حاکمیتی و دولتی، دانشگاهها و مراکز فنی حرفه‌ای و صنایع، پایش و رصد آمارها و اعلام تخصص‌های موردنیاز ازسوی صنایع و تسهیل گران بازار نظیر اداره کل تعاون و در نهایت، رسیدن به اجماع نظر (هدفی که کانون تفکر اقتصاد برای تحقق آن ماموریت دارد) به دست خواهد آمد. 
وی با اشاره به نتایج جلسه گذشته کانون، بخش خدمات را به دلیل تبعات کمتر زیست‌محیطی، نیاز به سرمایه کمتر و آسیب‌پذیری کمتر در شرایط فعلی تاثیرگذار در افزایش اشتغال استان اعلام کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..