امام جمعه یزد:

مراسم ۱۳ محرم به عنوان نماد همبستگی مردم یزد باشکوه برگزار شود

امام جمعه یزد خواستار برگزاری باشکوه مراسم ۱۳ محرم به عنوان نماد همبستگی و وحدت مردم یزد همچنین نمایش روحیه معنوی مردم دارالعباده شد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور رؤسا و اعضای شورای هئیات مذهبی، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استان و بسیج مداحان یزد برگزار شد، اظهار داشت: تجمع ۱۳ محرم همانند سال‌های گذشته به صورت مردمی و به دور از تشریفات برگزار شود.

 
وی تاکید کرد: در این مراسم باید ابعاد معنوی گردهمایی عزاداران مورد توجه بیشتری قرار گیرد و مراسم با این محوریت برگزار شود.
 
ناصری خاطرنشان کرد: این مراسم باید به عنوان نماد وحدت و همسبتگی مردم دارالعباده یزد مورد توجه باشد و همه باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم کمک کنند.
 
مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران نیز در این جلسه که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند برگزاری این تجمع مذهبی در چند سال گذشته اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این تجمع، سوق دادن مردم علاوه بر شور حسینی به سمت ارتقاء شعور حسینی است.
 
سیدحسن حسینی عنوان کرد: در همین راستا تنها در طول سال گذشته هیئات مذهبی و بانیان روضه بیش از ۴ میلیارد تومان برای خدمات عام المنفعه از قبیل کمک به تهیه جهیزیه، ساخت سالن‌های ورزشی، کمک به زنان و فرزندان بی‌سرپرست، آزادی زندانیان، بیماران سرطانی و … در قالب نذر ۱۳ محرم هزینه کردند.
 
وی بیان کرد: همه مردم و هیئات با هر سلیقه و گرایشی با یک نوحه، یک هیئت و یک علم این اتفاق را رقم زده اند که اتفاق خوبی است و امیدواریم امسال هم با حمایت مردم و همه دستگاه‌های مسئول بهتر از سال قبل برگزار می شود.
 
حسینی همچنین از همکاری همه دستگاه‌های مسئول به ویژه صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در برگزاری مراسم گردهمایی یکپارچه عزاداران حسینی در ۱۳ محرم قدردانی کرد.
 
در پایان این جلسه با رای اعضا مصوب شد تا تجمع ۱۳ محرم امسال مثل دو سال قبل در ظهر ۱۳ محرم بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه امیرچخماق برگزار شود همچنین مقرر شد مراسم مسجد ملااسماعیل نیز طبق سنوات قبل در روز صبح ۱۳ محرم برگزار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..