در نشست شورای سیاستگذاری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی:

یزد رتبه نخست کشور در تعداد تخت‌های بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد: یزد رتبه نخست کشور در تعداد تخت‌های بیمارستانی را داراست.

به گزارش یزدی نیوزمحمد میرجلیلی در پنجمین نشست شورای سیاستگذاری چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران استان یزد، گفت: این دانشگاه توسط شهید صدوقی پایه‌گذاری شد و این شهید محراب با دست خط خود درخواست راه‌اندازی این دانشگاه را از رئیس جمهور که حضرت آقا بودند داشتند.

 
وی با اشاره به اینکه این دستخط پس از شهادت شهید صدوقی(ره) در جیب وی پیدا شد گفت: این کاغذ یک سند افتخار برای استان یزد است که ماندگار شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه میانگین عمر ایرانیان ۷۶سال است و این آمار در جهان به صورت میانگین ۷۱و۹دهم سال است افزود: در استان یزد آمار میانیگن عمر نسبت به ایران هم بالاتر است و به ۷۷سال هم می‌رسد. 
 
میرجلیلی با بیان اینکه بیماری فلج اطفال ۱۶سال است که در ایران به صورت کامل ریشه‌کن شده گفت: ایران همچنین در کل منطقه کمترین میزان مرگ و میر را دارد که آمار بسیار خوبی به حساب می‌آید و این موضوع یکی از دستاوردهای بهداشتی و سلامت انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی افزود: میزان مرگ و میر نوزادان هم در ایران به نسبت دیگر کشورهای منطقه بسیار پایین‌تر است و این آمار در استان یزد یک سوم میانگین کشوری است، در بحث مرگ و میر مادران در هنگام بارداری هم آمار ایران بسیار پایین تر از آمار دیگر کشورهای منطقه و آمار یزد هم به مراتب کمتر از میانگین کشوری است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: الان انتظار مردم از ما این است که پس از ۴۰سال از پیروزی انقلاب، نقاط ضعف موجود در کشور را به خوبی شناخته و نسبت به رفع آن برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم.
 
میرجلیلی با بیان اینکه یزد رتبه نخست کشور در زمینه تعداد تخت بیمارستانی را به خود اختصاص داده گفت: این آمارها ارزشمند است ولی موضوع مهم این است که ما برای نوع درمان نسل بعدی آمادگی لازم را کسب کنیم چرا که الان دیگر بحث درمان با قرص و دارو تنها یک بخش از حوزه سلامت و درمان به حساب می‌آید.
 
وی گفت: لازم است که پس از ۴۰سال از پیروزی انقلاب ما به این سمت حرکت کنیم که بتوانیم تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن را خودمان تولید کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..