نظام بانکی کشور جدی‌ترین معضل صنعت

یک بانوی تولید کننده کاشی تزئینی در یزد با بیان این‌که تمام واحدهای صنعتی کشور درگیر معضلات بانکی هستند، گفت: نظام بانکداری کشور بزرگترین آسیب را به صنعت می‌زند.

به گزارش یزدی نیوز«مرضیه سهرابی» ، با اشاره به این‌که فرآیند اداری یکی از مهمترین چالش پیش روی صنعتگران است، اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های صنعتی و تولیدی که توسط کارخانجات خریداری شده است به دلیل عدم صدور مجوز ترخیص بیش از دو ماه در گمرک نگهداری و علاوه بر بلاتکلیفی برای صنایع آنها را متحمل ضرر زیاد مالی می‌کند.

 
وی عدم ترخیص به موقع دستگاه‌ها و ماشین آلات خریداری شده را یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه عنوان کرد و افزود: متاسفانه مسئولان با نگاه دغدغه مندانه و دلسوزانه به صنعت نگاه نمی‌کنند.
 
این صنعتگر حوزه کاشی تزئینی در ادامه با بیان این‌که ما در واحد تولیدی خود ۷۰ درصد مواد اولیه را با استفاده از نیروهای انسانی داخلی تولید می‌کنیم، گفت: صرفه جویی در مصرف برق، آب، گاز و پرسنل یکی از راهکارهای اجرایی این کارخانه برای مدیریت بحران موجود است.
 
سهرابی در بخ دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید کاشی های سنتی و مدرن در واحد تحت امر خود،‌ تصریح کرد: ماندگاری زیاد این محصول یکی از ویژگی‌های خوب کاشی تزئینی امرتات‌سرام یزد است.
 
وی بازسازی بناهای تاریخی، فرهنگی و دینی را جامعه هدف کاشی‌های تزئینی دانست و بیان کرد: در این واحد تولیدی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی انجام شده است.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد:‌ کاشی‌های تزئینی یزد به کشورهای آلمان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان و کشورهای غربی نظیر عمان و ایتالیا صادر می‌شود. 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..