برنامه‌ی آب منطقه‎ای یزد برای مدیریت ۱۰۰ درصدی مصرف آب

معاون حفاظت و بهره ‌ برداری شرکت آب منطقه ‌ ای یزد ا ز اجرای طرح 100 درصدی صرفه جو ی ی در مصرف آب در بخش ‎ های کشاورزی ‎ ، صنعت ‎ ، شرب و بهداشت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز « سید محمد طباطبایی » در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع  آب زیرزمینی شهرستان بافق در مورد اجرای طرح  100 درصدی صرفه جو ی ی در مصرف آب در بخش ‎ های کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت ، گفت: طبق مطالعات و بررسی ‎ های انجام شده  30 درصد در بخش صنعت باید صرفه ‌ جو ی ی انجام شود که با بازچرخانی آب امکان ‌ پذیر است و صنایع کشور می ‌ توانند آب را با باز چرخانی مدیریت کنند.

 
وی افزود: ه مچنین  در بخش شرب  باید ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه ‌ جو یی شود که براساس مطالعات انجام شده با تجهیز منازل مسکونی به لوازم کاهنده مصرف می ‎ توان به این میزان دست یافت  و  50 درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی استان نیز باید کاهش یابد که خوشبختانه جهادکشاورزی استان هم برای همکاری آماده است تا بتوانیم این ۵۰ درصد را مدیریت کنیم .
 
طباطبا ی ی افزود:  از مجموع  این صرفه جو ی ی در بخش ‏ های کشاورزی، صنعت و شرب و بهداشت می ‏ توان به یک مدیریت ۱۰۰ درصدی مصرف آب دست یافت .
 
معاون حفاظت  و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد همچنین تاکید کرد: با جدیت پیگیر هستیم تا با هماهنگی و برنامه ‌ ریزی ‌ های صورت گرفته  تا پایان سال جاری ، تحویل حجمی آب چاه ‎ های کشاورزی با نصب کنتورهای هوشمند اجرا ی ی شود .
 
وی در مورد استفاده از کنتورهای فهام جهت کنترل و تحویل حجمی آب ب ه صورت موقت نیز اظهار کرد: برای اجرای طرح خاموشی از ظرفیت کنتورهای فهام برای قطع برق چاه ‎ های دارای اضافه برداشت و  کنترل ساعت کارکرد استفاده می ‌شود.
 
طباطبایی در پایان نیز خواست ار همکاری بیشتر مردم و مسئولان در اجرای طرح‌ های احیاء و تعادل ‌ بخشی شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..