در شورای حفاظت از منابع آب؛

برنامه عملیاتی احیاء و تعادل بخشی دشت های استان یزد به تصویب رسید

برنامه عملیاتی احیاء و تعادل بخشی دشت های استان یزد با رویکرد فعالیت های بین بخشی و مشارکت مردمی، در شورای حفاظت از منابع آب به تصویب رسید.

به گزارش یزدی نیوزسومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان با حضور استاندار یزد،نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،معاونان استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد بیان کرد:ضروریست در همه دستگاه های اجرایی و نهادهای موثر؛ آب به عنوان اولین موضوع در اولویت قرار گیرد زیرا تحقق برنامه های مدیریتی و علمی در این حوزه نیازمند نگاه هم گرا و منسجم است و یک بخش به تنهایی نمی تواند موثر واقع شود.
«محمود زمانی قمی» به پیگیری و تحقق نتایج مصوبات این شورا و کمیته های فعال در زمینه آب تاکید و اظهار داشت:برای اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی باید در مذاکره با کشاورزان و تشریح مشکلات مربوط به منابع آبی رضایت افکار عمومی نیز مورد توجه قرار گیرد.
زمانی قمی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت طرح تعادل بخشی در دشت چاهک و شهریاری که سهم چشمگیری از صرفه جویی در منابع آبی استان را به همراه داشته است، گفت:حیات و توسعه استان به مدیریت منابع آب توسط تک تک اعضای جامعه در بخش های مختلف و اجرای برنامه های تخصصی و کاربردی وابسته می باشد.
در آغاز این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد  گزارشی مثبت از بررسی و ارزیابی عملکرد طرح تعادل بخشی در دشت چاهک و شهریاری ارائه و دستاوردهای برنامه خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در سال گذشته را نیز بیان و به تشریح برنامه عملیاتی احیاء و تعادل بخشی دشت های استان پرداخت.
« محمد مهدی جوادیان زاده » خاطرنشان کرد:تهیه برنامه عملیاتی پیرامون خاموشی زمستانه برای چاه های کشاورزی دارای گلخانه در آینده ای نزدیک توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی،آب منطقه ای و توزیع برق دردستور کار قرار می گیرد که از رویکردهای شورای حفاظت از منابع آب استان می باشد.
گفتنی است ارائه طرح های موفق کاهش مصرف آب در شهرستان های مختلف  استان مربوط به بخش های صنعت،کشاورزی و مصارف خانگی از سوی فرمانداران ارائه و برنامه عملیاتی احیاء و تعادل بخشی دشت های استان یزد  با رویکرد فعالیت های ببین بخشی و مشارکت مردمی به تصویب رسید.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..