مردم زیادی برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه با مشکل روبه‌رو هستند

استاندار یزد با اشاره به ایام آغاز مدارس گفت: در این ایام مردم زیادی هستند که برای تامین هزینه‌های ملزومات مدارس فرزندانشان با مشکل و گرفتاری روبه‌رو هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد اظهار داشت: انسان‌های عاقل افرادی هستند که همیشه دلایل به وجود آمدن یک رخداد را بپذیرند و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

 
وی با اشاره به اینکه ظاهر جامعه باطن حاکم مسئولان است خاطرنشان کرد: هیچ استثنایی در این موضوع وجود ندارد و نباید فکر کنیم که خودمان را کنار بگذاریم و بگوییم میزان قصور دیگران چقدر است چرا که همه با هم کار کردیم.
 
زمانی قمی با تاکید بر اینکه آنچه امروز می‌بینیم نتیجه آن است که خودمان انجام داده‌ایم و آنچه درو می‌کنیم نتیجه کاشته‌های خودمان است خاطرنشان کرد: ما یک جا در تاریخ نداریم که برای کسب مشروع‌ترین نوع قدرت که حاکمیت امام علی(ع) پس از رحلت رسول گرامی اسلام است، حضرت علی(ع) از اخلاق عبور کرده باشد.
 
استاندار یزد با تاکید بر اینکه امام علی(ع) به همه ما به درستی آموخته‌اند که قبل از انجام عملی نمی‌توان کسی را مجازات کرد ادامه داد: حتی طلحه و زبیر و عثمان را امام پیش از انجام عملی با وجود علمی که داشتند محکوم نکردند، ما هم باید در راستای اخلاق آن حضرت دفاع کنیم.
 
زمانی قمی تصریح کرد: ما اگر خلاف این سیره حرکت کنیم دروغ است اگر ادعا کنیم در مسیر امام علی(ع) حرکت می‌کنیم و باید بدانیم که گم شده امروز جامعه بشری اخلاق است.
 
وی تعاون را برخواسته از اخلاق در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اخلاقی حتما در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، صنعت و سایر عرصه‌ها پیشرفت و تعالی را به دست می‌آورد.
 
استاندار یزد بیان کرد: امروز هم تمام آن کسانی که استقلال و پیشرفت ایران را نشانه گرفته‌اند و نمی‌توانند این پیشرفت را تحمل کنند را تنها با اخلاق و درست عمل کردن می‌توانیم تسلیم کنیم و اگر قرار بود با سخنرانی دشمن را تسلیم کنیم الان خیلی جلوتر بودیم.
 
زمانی قمی با تاکید بر اینکه ایرانیان با وجود حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) نیازی به اسطوره و اسوه دیگری نداریم گفت: با وجود این چنین اسوه‌هایی ما می‌توانیم جامعه اخلاقی در کشور ایجاد کنیم و از درون این جامعه اخلاقی قطعا سیاست دینی به و اقتصاد اخلاقی به وجود می‌آید نه دین سیاسی خارج شود.
 
وی بیان کرد: ما در حال حاضر جمعیت زیادی را داریم که همین اول مهر برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه گرفتار و نیازمند هستند و در مقابل هم جمعیت متمکنی داریم، چنین حالتی را یک جامعه اخلاقی به سرعت می‌بیند و در راستای برطرف کردن مشکلات قدم بر می‌دارند.
 
استاندار یزد گفت: در شرایطی قرار داریم که هیچ تردیدی وجود ندارد دشمنان این کشور از زمینه‌هایی که به وجود آمده و مشکلات می‌خواهند سوءاستفاده کنند و کشور ما را نشانه بروند.
 
زمانی قمی تصریح کرد: آنها خودشان تاکید کرده‌اند که با فشارشان صدای درد ملت ایران را بلند کنند و ما هم باید استقامت خودمان را به گونه‌ای نشان دهیم که از فشار آنها کاسته شود و با اخلاق و اتحاد مخالفان و دشمنان این کشور را تسلیم کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..