معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

تکدی گری بازتاب مشکلات اجتماعی و اقتصادی است/ مؤسسات خیریه در مورد متکدیان دغدغه مند شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی بر لزوم شکل گیری مؤسسات خیریه با موضوع کاهش تکدی گری و اقدامات حمایتی برای ساماندهی کودکان کار تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار تکدی گری را بازتاب برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی در سطح جامعه دانست و بیان کرد: ما نمی توانیم بدون توجه به زمینه های بروز یک آسیب، صرفأ بر روی پاکسازی آن تمرکز کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: باید با فعالیت های باندی و گروه هایی که از دیگر نقاط کشور با هدف تکدی گری به یزد می آیند مقابله کرد.
وی به گزارش ارائه شده دستگاه ها در خصوص وضعیت متکدیان اشاره کرد و افزود: گزارش ها حاکی از آن بوده که برخی کودکان کار نان آور خانواده بوده اند از این رو، باید پذیرفت که نمی توان به صورت تک بُعدی وضعیت تکدی گری را بررسی کرد.
طالبی گفت: برخی کودکان کار به واقع دارای خانواده هایی نیازمند هستند و باید در نظر گرفت با توجه به قرارگیری در شرایط فعلی جامعه، به گونه ای تصمیم گیری نکنیم که شاهد افزایش پدیده تکدی گری باشیم.
وی تأکید کرد: لازم است جایگاهی برای اقشار کم درآمد تعریف کرد تا بهانه ای برای افزایش تکدی گری نباشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر ضرورت توجه انجمن های خیریه به موضوع تکدی گری اشاره کرد و در این خصوص گفت: در بسیاری از نقاط دنیا مراکز حمایت از متکدیان وجود دارد و باید تلاش کنیم یزد نیز در این زمینه تقویت شود تا نما و منظر استان از وجود آسیب های اجتماعی به ویژه تکدی گری پاک گردد.
 
 
هدف ساماندهی و حمایت از کودکان است
 
 
فخرالسادات خامسی هامانه در این جلسه به اهمیت ساماندهی متکدیان و کودکان کار با توجه به جهانی شدن یزد پرداخت و گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از کودکان کار و بازتوانی آنان و نیز برای جلوگیری از بازگشت این کودکان به کار در خیابان و جلوگیری از نازیبایی سطح شهر نیاز به هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های متولی این حوزه به ویژه بهزیستی و شهرداری است.
به گفته وی، شهرداری و بهزیستی مؤظف هستند تا پایان شش ماه نخست امسال همکاری های لازم در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان را انجام دهند.
خامسی همچنین بر ارائه توافق و تفاهم میان شهرداری و بهزیستی در این زمینه تأکید کرد و گفت: در این خصوص لازم است اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی نیز بر تعهدگیری و جلوگیری از تکرار تکدی گری اهتمام ورزد.
گفتنی است در این جلسه درصد متکدیان از نظر جنسیت و تابعیت از بهمن ۹۵تا مرداد۹۷ به این ترتیب عنوان شد: ۵۱درصد از متکدیان کودکان اتباع، ۷درصد کودکان ایرانی، ۲۰درصد متکدیان مرد ایرانی، ۲درصد متکدیان مرد اتباع و یک درصد متکدیان زن اتباع بوده اند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..