شکوفایی اقتصاد دانش بنیان، راهبرد استان یزد در جریان توسعه و اشتغالزایی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد به ظرفیت های شاخص استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید و بیان کرد: شکوفایی اقتصاد دانش بنیان راهبرد یزد در جریان توسعه و پاسخ به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش یزدی نیوزنشست هم اندیشی و بررسی دغدغه های سازمان نظام صنفی رایانه ای استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اعضای این صنف برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با توجه به وجود برخی موانع در مسیر کسب و کارهای نوین گفت:ضروریست شرایط کشور و استان در فضای تصمیم گیری و همسویی با فرآیندهای قانونی بر پیشرفت های علمی و ظرفیت های برآمده از حوزه فناوری اطلاعات منطبق باشد.
«علی زینی وند» افزود: دیگر نمی توان با توجه به پیشرفت سریع و ورود فناوری به تمام بخش ها با روش های سنتی جریان های اقتصادی و کسب و کارهای نو را ساماندهی کرد و لازم است سازگاری و همسویی با شرایط جدید در مسیر توسعه استان صورت پذیرد.
زینی وند خاطرنشان کرد:هدف از سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات از سوی دولت توسعه،اشتغال و رفاه مردم است و بر این اساس با هرگونه مانع تراشی در حوزه مشاغل نوین که کسب و کارهایی سریع،کم سرمایه و پرتعداد از نظر ایجاد شغل هستند بر مبنای قانون برخورد می شود.
وی  اظهار داشت:با هدف تحقق دولت الکترونیک از ارائه پیشنهادات،طرح و برنامه های شرکت های خصوصی فعال در حوزه فناوری استقبال و تلاش می شود از دانش و توان نیروهای متخصص بومی برای تسریع این برنامه در دستگاه های اجرایی استفاده شود.
«اکرم فداکار» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه موضوعاتی از جمله حضور یک نماینده از مشاغل نرم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سایر جلسات تخصصی اقتصادی،تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان و زمینه سازی استان برای ایجاد مرکز دائمی آموزش نیروی انسانی با رویکرد مهارت محور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را خواستار شد.
گفتنی است در این نشست گزارشی از توانمندی واحدهای فعال و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ارائه و مقرر شد مشکلات حقوقی این صنف با محوریت سازمان صنعت،معدن و تجارت پیگیری و زمینه دریافت تسهیلات برای فعالان این حوزه در کارگروه اشتغال بررسی و سرعت بخشی به اجرای آن در دستور کار قرارگر
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..