ذخیره سازی بیش از ۹۸۰ تن گوشت سفید و قرمز در استان یزد

در حال حاضر سالانه 17 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که از این میزان 60 درصد آن دام سنگین و 40 درصد دام سبک است

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان جهاد کشاورزی از توزیع گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز وارداتی بصورت گسترده به منظور ایجاد تعادل در بازار و ثبات قیمت در بازار عرضه این محصولات خبر داد .

 سجادی پور گفت: هم اکنون سالانه ۱۷ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که از این میزان ۶۰ درصد آن دام سنگین و ۴۰ درصد دام سبک است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی تولیدی استان تنها ۴۰ درصد نیاز بازار را تامین می کند و در این زمینه ۶۰ درصد آن از سایر استانها تامین می شود .
وی گفت: به منظور ایجاد تعادل در بازار کار توزیع گوشت قرمزمنجمد و گرم وارداتی با قیمت تنظیم بازار در استان آغاز شده و این طرح تا ایجاد تعادل و ثبات قیمت ها ادامه خواهد داشت .
سجادی پور با اشاره به ذخایر مناسب گوشت مرغ و قرمز در استان گفت خوشبختانه از نظر تامین گوشت قرمز و مرغ در استان هیچگونه کمبودی نداریم و مقرر شده است بازرسان اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت با رصد بازار این محصولات با افرادی که گوشت قرمز  را با قیمت های بالای ۵۳ هزار تومان عرضه می کنند  برخورد کنند .
 مدیر کل پشتیبانی امور دام استان هم از ذخیره سازی بیش از  900 تن گوشت سفید مرغ  و ۸۰ تن گوشت قرمز منجمد خبر داد و گفت: خوشبختانه از نظر تامین و ذخیره سازی گوشت قرمز و مرغ در استان هیچگونه کمبود و محدودیتی نداریم .
 وکیلی گفت: به منظور تعادل در بازار طی یک ماه گذشته ۴۷۰ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و روند توزیع در شبکه های توزیع در سطح استان همچنان ادامه دارد .
 افشار پور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت هم گفت: خوشبختانه با تامین فراوردهای پروتئینی مورد نیاز مشکل نوسان قیمت این فراوردها کاهش خواهد یافت.
وی از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در هفته آینده خبر داد و گفت: کار توزیع گوشت قرمز و مرغ در مراکز عرضه در سطح استان  به خوبی اجرا شده و این روند تا تعادل نسبی در بازار ادامه خواهد داشت .
افشار پور همچنین از تقویت نظارت بر بازار توزیع گوشت قرمز و مرغ و برخورد جدی با گرانفروشان در این حوزه خبر داد .
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..