مشروح سخنان استاندار یزد در برنامه رصد صدا و سیمای مرکز یزد به مناسبت هفته دولت

استاندار یزد با حضور در برنامه رصد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز یزد به تشریح اقدامات هفته دولت در استان یزد پرداخت.

به گزارش یزدی نیوز"محمود زمانی قمی" در این برنامه گفت: همزمان با هفته دولت در  تمامی شهرستان ها شاهد بهره برداری از پروژه هایی با ماهیت صنعتی، معدنی، کشاورزی، بهداشتی، ورزشی و آموزشی بوده ایم که در مجموع استانی ۴۵۴ پروژه افتتاح شد که تعداد ۴۳۷ مورد آن افتتاح و ۱۷ مورد نیز مربوط به فرآیند آغاز به کار می باشد. مجموع سرمایه گذاری در این پروژه های به بهره برداری رسیده ۱۱ هزار میلیارد تومان است که قسمت اعظم آن توسط بخش خصوصی و کارآفرینان توانمند تامین شده است.

استاندار یزد افزود: شرایط نشان می دهد دولت در وضعیتی نیست که همچون ۳۰ سال گذشته بتواند پروژه های بزرگ را اجرا کند و بیشتر مردم و بخش خصوصی به ویژه در حوزه  صنعت و معدن به میدان آمده اند. اعتبار این پروژه ها ترکیبی از اعتبارات ملی، استانی، سایر منابع و سرمایه گذاری بخش خصوصی است که نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از  این پروژه ها را خیرین استان تقبل کرده اند و برخود لازم می دانم از تمام خیرین از جمله خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز، همه سازمان های مردم نهاد و تمام افرادی که برای کم کردن درد دردمندان و ضعفای جامعه تلاش می کنند صمیمانه تشکر کنم.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد ادامه داد: خیرین  به واسطه نوع دوستی و انسان دوستی برای ساخت و طراحی پروژه ها پا به عرصه می گذارند که فقط در زمینه مدرسه سازی ما چندین برابر اعتبارات دولت همه ساله با حمایت خیرین مواجه هستیم. در تمام شهرستان ها به مناسبت هفته دولت پروژه های خوبی به بهره برداری رسید از جمله استقرار دومین کارخانه کنسانتره آهن در معدن اسمالون با اشتغال ۱۵۰ نفر نیروی کار که زودتر از زمان مقرر توسط بخش خصوصی این کارخانه به بهره برداری رسید و  این امر نشان دهنده توانمندی و درخشش بخش خصوصی استان یزد در عرصه های مختلف می باشد.
وی خاطر نشان کرد: از همکاری همه رسانه ها، سایت ها، مطبوعات به ویژه صدا و سیمای مرکز یزد که در هفته دولت و سایر برنامه ها همکاری موثری داشته اند تقدیر و تشکر دارم و ضمن  اجر نهادن به رسانه ها و مطبوعات منتقد درخواست دارم که این مسیر را ادامه دهند زیرا هشدار ها و انتقادهای آن ها موثر است و دولت نیز از این امر استقبال می کند.
 
 
مردم همواره چهره های خدوم کشور را به یاد خواهند داشت
 
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: حادثه هشتم شهریورماه سال شصت و شهادت دو انسان خدمتگذاری که کمر همت بسته تا به ایران سربلند ، مردم و نهضت اسلامی خدمت کنند از دو بعد برخوردار است، یک طرف به چهره های خادم و شخصیت هایی که عمر خود را مصروف مبارزه با استبداد و ستم کرده بودند و در فضای آزادی و حریت  استقرار جمهوری اسلامی به ایران و انقلاب تا پای جان خدمت کردند. طرف دیگر نیز عناصری که خشونت و آدم کشی را ترویج می دادند و منشا جنایتی هولناک در نخست وزیری برای به شهادت رساندن چهره های تاثیر گذار کشور بودند که  نفرین دائم خدا و رسول خدا را برای خود خریدند.
وی ادامه داد: بنابراین ما باید مراقب باشیم تندروی، افراط و خشونت فقط مربوط به دهه ۹۰ و ویژگی داعش نیست و در دهه ۶۰ هم بروز و ظهور پیدا کرده است و ملت ما این حوادث را در حافظه خود ثبت و ضبط کرده و خدمتگذار را از خشونت طلب جدا می کنند و همواره چهره های خدوم کشور را به یاد خواهند داشت. درود می فرستیم به روان پاک همه آن هایی که جانشان را تقدیم کردند تا ایران سربلند آرام و امن باقی بماند و با آرزوی سربلندی برای همه آن هایی که از انقلاب و دستاوردهای کشور و مرزهای ما صیانت و تلاش می کنند و خود را مدیون تلاش گذشتگان و حافظان  امنیت امروز کشور می دانیم.
زمانی قمی افزود: در سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کمبود آب و نیاز جدی استان به آب مسئله جدی خطاب شد و طبیعتا بایستی هم دولت و هم مردم و بخش خصوصی برای جبران و حل این مشکل مهم تلاش کنند. در طول ۴۷ سال گذشته، کم ترین میزان ورودی آب به سد زاینده رود را در سال گذشته و امسال شاهد بودیم و طبیعتا به دلیل خشکسالی های متوالی در فلات مرکزی ایران، تغییر اقلیم و بیشتر شدن مصارف،گرم شدن هوا و از طرف دیگر کاهش شدید نزولات آسمانی نشان می دهد که نمی توانیم مثل سابق آب را توزیع و مصرف کنیم و باید با کم آبی و شرایط موجود سازگاری بیشتری را به وجود آوریم.
استاندار یزد گفت: برای حل این مسئله، شورای هماهنگی مدیریت آب در مرکز با حضور وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و استانداران یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شد تا رژیم توزیع و تقسیم آب در این شورا تصمیم گیری شود و بر این اساس نه یزد، نه اصفهان و نه چهارمحال و بختیاری هیچ کدام به تنهایی تصمیمی را اتخاذ نکردند. طبق آخرین جلساتی سال گذشته و جاری، وضعیت بارندگی ها کاملا رصد و میزان آب در سد طراحی شد که بر این مبنا، شورای ملی دو تصمیم بیشتر نمی توانست بگیرد: یا مثل سابق مصرف کنیم که در شهریور نه استان یزد و نه اصفهان هیچ کدام آب شرب نداشتند  و مسیر دیگر این بود که برای مصارف کشاورزی و شرب در واقع با اولویت شرب تصمیم گرفته و ۲۰ درصد نیز در آب شرب و بهداشت محدودیت قائل شویم که بتوانیم شهریور و مهر را پشت سر گذاشته و به بارش های سال جدید وارد شویم.
 
 
استان یزد پیشرو در سازگاری با کم آبی
 
 
استاندار یزد تاکید کرد: در استان یزد از حدود هفت ماه قبل از این تصمیم، برای سازگاری با کمبود آب آماده شده و چاه هایی را حفر کردیم تا با استفاده از آب این چاهها بتوانیم کمبود را جبران کنیم. بر اساس تمهیدات صورت گرفته توانستیم برای کمیت آب تدبیر کنیم و تا آنجایی که لازم می شود از ترکیب آب چاه و آب انتقالی به گونه ای استفاده می کنیم که برای فرستادن آب در لوله ها مجاز باشیم هر چند کیفیت آب نیز مانند قبل نیست اما اگر راه حل دیگری داشتیم حتما سراغ آن می رفتیم .
زمانی قمی اظهار داشت: موضوع دوم نگرانی هایی است که برای خط انتقال آب وجود داشت و به هر حال کشاورزان عزیز ما در اصفهان دچار کم آبی شدید هستند که مشکلاتی داشتند. آنچه در اختیار من به عنوان مسئول امنیت و استاندار یزد بود را در مجموعه دولت و نهادهای بالا دستی پیگیری کردم تا این مسئله مدیریت شود. لازم به توجه است بعضی اوقات که آب قطع می شد همکاران شما در اداره آب و برق در دو استان یزد و اصفهان به صورت شبانه روزی تلاش می کردند تا بتوانند اشکال پیش آمده و تعرضی که اتفاق افتاده را رفع کنند و دوباره آب خط انتقالی به استان یزد بازگردد.
استاندار یزد گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در مبدا ما موظف به اجرای سیاست های ملی بودیم اما نکته ای که مورد عنایت مردم است اینکه نیازها و منابع جدید استان چه وضعیتی خواهد داشت؟ در پاسخ به این مطالبه، خط انتقال دوم است که ۵۳کیلومتر آن انجام و خوشبختانه استان یزد با قرارگاه خاتم قرارداد خود را در این زمینه نهایی کرده و برای انتقال آب  نیز اعتبار مصوب وجود دارد. در اینکه از کدام مبدا برای استان یزد، باید آب انتقال داده شود بررسی های کارشناسی انجام شده است و خوشبختانه وزارت نیرو به نتایجی رسیده که آن را اعلام می کند و  استان  نیز با مبادی زیربط در حال گفت و گو و مذاکره برای فعال شدن خط دوم می باشد.
وی ادامه داد: آنچه برای همه مردم و بخش خصوصی و تصمیم گیران مهم است این که نیاز سال ۱۴۵۰ یزد در حوزه کشاورزی مدرن، صنعت، معدن، شرب و بهداشت پیش بینی و با بررسی های صورت گرفته به وزارت نیرو نیز منتقل شده است. در ادامه علاقه مندیم از دریای عمان نیز تخصیص بگیریم اما  دولت نمی تواند به یک پروژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی ورود و مشخصا آن را اجرا کند، ولی دولت با تسهیلگری پیچیدگی های موجود را هموار خواهد کرد و تخصیص آب نیز که طبق قانون اساسی در اختیار دولت و وزارت نیرو  قرار دارد مورد توجه قرار میگیرد. لذا برای حل موضوع آب، بخش خصوصی داخلی و خارجی به ویژه کارآفرینان استان یزد باید به میدان بیایند که برای این مهم جلساتی را در تهران داشته و مجموعه ای را نیز به ثبت رسانده اند. در حوزه تثبیت خط انتقال، رفع مسائل حقوقی که پیش آمده بود را پیگیری و نتایج خوب و اطمینان بخشی نیز داشته است و علاوه بر آن برای انتقال آب به یزد هیچ گزینه ای را نباید کنار گذاشت.
 
 
هر متر مکعب آب در صنعت و معدن استان یزد ۲۲ میلیون تومان خلق ثروت به همراه دارد
 
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: یزد، همواره مسیرهای علمی را برای توسعه صنعت انتخاب کرده است و نساجی در این جایگاه از صنایع پیشتاز استان است، هر متر مکعب آب در صنعت و معدن استان یزد ۲۲ میلیون تومان خلق ثروت به همراه دارد و همین یک متر مکعب آب در استان اصفهان ۱۵ میلیون تومان و در استان کرمان ۶ میلیون تومان  ثروت تولید می کندکه  کاملا نشان می دهد یزدی ها از ده ها سال قبل به صنعت کم خواه و مناسب با اقلیم یزد می اندیشیدند و ما اگر امروز می خواستیم  با داده های علمی پیشرفته تصمیم گیری کنیم به همان نتیجه ای می رسیدیم که بیش از صد سال قبل یزدی ها رسیده اند.
وی افزود: بنابراین الگوی مصرف و تلاش برای سازگاری با کم آبی بسیار مهم است زیرا با یک بحران مقطعی مواجه نیستیم که قابل گذر باشد و ما کشور کم آبی هستیم و استانی کم آب تر و باید با شرایط  وفق پیدا کنیم  اما تکلیف  برای انتقال آب چیز دیگری است و آن را نباید تعطیل کرد. در حال حاضر گلگهر، مس سرچشمه و چادرملو توامان با هم یک پروژه آبی را شروع کرده اند و خوشبختانه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است ولی در مسئله تخصیص آب مشخصا سند ثبت نشده بود که ۲۰ میلیون مترمکعب آب سهم صنعت استان یزد است که بلافاصله این موضوع به وزیر مربوطه اطلاع داده شد و پس از بررسی اسناد این ۲۰ میلیون مترمکعب آب شیرین شده تثبیت و دیگر مشکلی وجود ندارد.
استاندار یزد گفت: برای مصارف صنعت و توسعه آن از جمله صنایع کم آب خواه، های تک و دانش بنیان و زیربنایی مصارف تا سال ۱۴۵۰ رصد و طراحی شده و برای کشاورزی مدرن، شرب و بهداشت نیز به هم چنین عمل شده است  و یزد جزو استان های مهاجر پذیر ایران است و اگر به این مزیت دقت  نشود می تواند تبدیل به یک موضوع غیر مزینی شود. مزیت از این جهت که اخلاق، فرهنگ و روح حاکم بر استان یزد زیبا و شیرین است از آن طرف در آینده استان باید توسعه صنعت، معدن و کشاورزی مدرن را ببینیم و این امر اجتناب ناپذیر است و برای انتقال آب تلاش را شروع کرده و این کار را باید ادامه دهیم و اطمینان داشته باشیم استان یزد مسیر توسعه خود را با سربلندی ادامه می دهد و نکته منفی هم برای آینده استان یزد، برای آب نمی بینم و این مسیر با دلیل و برنامه پیش می رود.
وی اظهار داشت: در آستانه تکریم چهل سالگی انقلاب و نهضت بزرگ اسلامی هستیم. نسبت به این نهضت دو نگاه وجود دارد یک نگاه بدبینانه این است که چه شده و چه کارهایی انجام داده ایم و نگاه دیگر نیز  این است که کارهای بزرگ و خوبی در طول این چهل سال انجام شده و البته ضعف هایی نیز داشته ایم. نگاه دوم قابل قبول تر است. ما نمی توانیم بگوییم کارهای ما نقص نداشته و امروز هم نقص ندارد زیرا به موجب فطرت انسانی بودنمان حتما اشتباهاتی داشته و بابت همه آن ها نیز عذرخواهی می کنیم و باید تلاش کنیم آن مسیر های نادرست را اصلاح و دیگر تکرار نکنیم و واقعا نمی توانیم حق فرزندان بزرگ این مرز و بوم از تثبیت امنیت تا عمران و آبادانی را نادیده بگیریم.
استاندار یزد ادامه داد: کشور ما  در منطقه پر التهاب خاورمیانه که آتش خشونت از هر سو زبانه کشیده و در بعضی بخش ها هنوز شاهد آن هستیم امن و نقطه آرامی است و امنیت و سلامت، دستاورد بزرگی برای انقلاب است و با هر دیدگاه و سلیقه ای اما به حکم انسان بودن باید به انصاف عنایت داشته باشیم. از طرفی در حوزه های مختلف کارهای زیادی شده است و بسیاری هستند که قبل انقلاب را به یاد دارند و اگر در حوزه های آب، گاز و برق رصد کنند متوجه تفاوت های چشمگیر با سال های ۵۷ خواهند شد.
استاندار یزد گفت: در گازرسانی به استان یزد شبکه گذاری تا قبل از انقلاب صفر بوده است و تا ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید پنج هزار و ۹۳۹ کیلومتر شبکه گذاری شده است و دو هزار و ۹۳۹ کیلومتر نیز در طول دولت تدبیر صورت گرفته است. نصب انشعابات ما نیز در قبل از انقلاب صفر بوده و  تا ابتدای دولت به صد و هفتاد و پنج هزار و ۷۸۳ انشعاب رسیده که در دولت تدبیر و امید ۱۲۸ هزار و نه انشعاب اضافه شده است. پذیرش اشتراک و تعداد واحدهای صنعتی گاز دار شده نیز صفر بوده و در حال حاضر ۳ هزار و ۷۲۹ واحد تا قبل از تشکیل این دولت گاز دار شده و دو هزار و ۹۵۴ تا نیز در این دولت که صنایع کوچک و بزرگ را شامل می شود گازدار شده اند.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب اصلا گلخانه های گاز دار شده نداشتیم که به یک هزار و ۳۰۶ رسیده است و بعد از استقرار این دولت به یک هزار و ۵۷۲ ارتقا یافته است و در حوزه های مختلف ما شرایطمان بسیار متفاوت شده است و زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز و فرودگاه و جاده های متناسب از مزیت های استان یزد در بعد از انقلاب است. اخلاق و مبانی اعتقادی می گوید که تکریم از آن هایی که به ما خدمت کرده اند را از یاد نبرید و این جزو اعتقادات ما و رفتار و فرهنگ ایرانی های متمدن به ویژه یزدی که سرآمد این اخلاق و رفتار بوده اند، می باشد.
استاندار یزد گفت: صنایع امروز افتخار ‌ما هستند به عنوان مثال در صنعت کاشی بیشترین سهم تولید در کشور و سهم بسزایی در جهان را از آن خود کرده ایم، در حوزه صنعت و معدن قرار نیست که ما کار را رها کنیم و بگوییم به دلیل عوارضی که در بعضی بخش‌ها داشته‌ایم حالا دیگر به مسئله صنعت ‌پشت کنیم بلکه باید از این صنایع موجود صیانت کنیم، آنها که دارای مشکل هستند مشکلاتشان را رفع کنیم و برای توسعه صنعت نقشه جدید و برنامه ریزی جدیدی داشته باشیم.
زمانی قمی ادامه داد: ‌آنچه مسلم است باید به سمت صنایع دانش‌بنیان و صنایع با تکنولوژی بالا روی آوریم تا صنایعی که پرآبخواه هستند کم کم جای خودشان را به صنایع کم آبخواه بدهند و صنایع نیز به فکر باز چرخانی آب و صرفه جویی در مصرف آب باشند.
 
 
میراث فرهنگی بزرگ ترین مزیت استان
 
 
عالی ترین مقام اجرایی استان بیان کرد: در کنار همه این ‌پتانسیل ها که به آنها اشاره شد، بزرگ‌ترین مزیت استان را حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می دانیم و افتخار می‌کنیم که نیاکان ما در استان یزد آنقدر خوب اندیشید‌ه اند و زیبا عمل کردند که یک نهاد بین المللی به نام یونسکو پس از بررسی های فراوان می آید و می گوید من معماری و اندیشه ورزی تمدن سازان یزد را در جهان به رسمیت می شناسم و این جا را اولین شهر خشتی جهان می‌دانم که به زیبایی بنا شده و به زیبایی از آن صیانت شده و مردم دنیا را دعوت می کنم که این میراث را بروند و به تماشا بنشینند، این خلاصه اتفاقی ‌است که برای ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی افتاده است.
وی افزود: حال سوال اینجاست که چگونه باید از این مزیت استفاده کنیم، ما برنامه‌ جامع ‌ای در حوزه گردشگری تنظیم کرده ایم و در این حوزه هم بانک‌ها و هم بخش خصوصی و هم دولت همه با هم بسیج شدند که از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری استقبال کنند، من خودم با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنم که مسیرها برای دادن مجوز ها کوتاه شود و فکر می‌کنم دوستان یزدی ما هم متمدن هستند و هم تمدن ساز و از این ‌مزیت و ویژگی باید هم در حوزه گردشگری و حتی در حوزه گردشگری سلامت استفاده شود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: من به همه دلسوزان با هر دیدگاهی که دار‌ند، عرض می‌کنم: هم استانی های عزیز، بزرگان، علما ‌و نخبگان! ما اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر هستیم که به حوزه گردشگری بپردازیم.
استاندار یزد یادآور شد: البته باید اقتضائات خودمان را هم رعایت کنیم زیرا ما یک کشوری هستیم که رفتارهای ما ممکن است شبیه هیچ کشور دیگری نباشد، ‌به این فرهنگ و تمدن افتخار می‌کنیم و داشته هایی که داریم از آنها می‌خواهیم صیانت کنیم اما به هر حال خلق ثروت و ثروتمند شدن باید یک ارزش باشد، نباید تصور کنیم که حالا مثلاً اگر کسی آمد در حوزه گردشگری و ثروت خلق کرد این چیز بدی است ‌نه این خوب است و من آرزو می‌کنم همه هم استانی ها و هموطنان ثروتمند باشند و شرایط ما بهتر از گذشته باشد.
وی ادامه داد: گردشگری می‌تواند بخش عمده ای از بیکاری استان را حل کند و به طرز فزاینده‌ای با اشتغالی که ایجاد می کند خیلی ارزان تر از اشتغال صنعت و معدن به کمک ما بیاید، در کنار اینکه این صنعت کم ‌آبخواه است و شاید اصلا این حوزه به آبی نیاز نداشته باشد و درحد همان عرف که مهمانی را شما دعوت می کنید این صنعت نیاز به آب داشته باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: باید نگاهمان را تغییر دهیم و همه توافق کنیم که گردشگری مسیری درست است که اشتغال ‌تولید می کند،  خلق ثروت می ‌نماید و از همه مهم تر استان پرآوازه یزد را مردم ایران و جهان بهتر در آینه تمدنی می توانند به تماشا بنشیند.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه داشته‌های ما در سال ۵۷ و درحال حاضر، بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه صنعت برق شبکه فشار متوسط در سال ۱۳۵۷، ۵۴۹ کیلومتر بوده که الان به ده ‌هزار و ٤٩٢ کیلومتر رسیده و واقعا می توانیم ببینیم فرزندان متخصص این سرزمین در این چهل سال چه کرده‌اند، همچنین در این ‌شاخص ۱۸۱۱ درصد پیشرفت داشته ایم.
استاندار یزد افزود: یا به عنوان مثال شبکه فشار ضعیف ما در سال ۵۷، ۶۷۰ کیلومتر بوده که به ‌هشت هزار و ۲۴۵ کیلومتر افزایش یافته و پست توزیع برق ما ۴۱۵ دستگاه در سال ۵۷ بود که به هزار و ٦١٩ دستگاه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت پست های توزیع برق ما ۸۵ مگاوات در سال ۵۷ بود‌ه که در حال حاضر هزار و ٩٧٠ مگاوات می‌باشد و این افزایش مصرف برق و افزایش تولید برق نشان پیشرفت در صنعتی است که بسیار پیچیده، استراتژیک و مهم است و همه صنایع و بخش های کشور به صنعت برق وابسته هستند ‌و لازم به ذکر است همچنین از بین روستاها ۵۲ روستا در سال ۵۷ دارای برق بودند که این عدد در حال حاضر به ۹۳۲ روستا رسیده است و در کنار این مهم می توان به جاده های روستایی و جاده های اصلی که همه دچار تحول شده اند، اشاره کرد.
‌عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: ما ایرانی ها ‌مشهور هستیم به قدردانی و ترویج فرهنگ تقدیر و تجلیل از کسانی که خدمت کرده‌اند و انصاف و کرامت انسانی حکم می کند که از همه خدمتگزاران به انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ‌تقدیر کنیم.
 
 
کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم
 
 
زمانی قمی با اشاره به شرایط فعلی کشور، ‌گفت: ما بر اساس بودجه جاری یک سری پروژه‌ها داریم که آنها را با اولویت افتتاح می‌کنیم اما آنچه باید اینجا عرض کنم این است که وضع مالی دولت بسیار متفاوت شده با سال های قبل و امروز در یک نزاع وسیع اقتصادی با دشمنانی هستیم که شرف، استقلال، آزادی و نهضت جمهوری اسلامی ایران را نمی‌پسندند و در این نظام دیگر نمی توانیم اداره کشور را مانند قبل ببینیم بلکه باید با تدابیر و برنامه ریزی های مدون بتوانیم از این بحران عبور کنیم ‌و ضروری است حوزه اقتصادی کمتر مورد تنش و آسیب قرار گیرد و پروژه های در دست اجرا با تدابیری که اندیشیده می شود کمتر دچار صدمات شود.
استاندار یزد بیان کرد: ‌اولویت ما بیشتر تسهیل گری برای بخش خصوصی است تا این بخش عمران و آبادانی را موجب شود از جمله در حوزه گردشگری و موضوعات دیگری مانند آموزش و پرورش، مدارس و اقداماتی از این قبیل که با کمک خیرین پروژه‌ها دنبال می‌شود.
‌وی افزود:‌ ما نیازهای آموزشی استان را و به ویژه اینکه استان یزد ستاره درخشان و پر افتخار آسمان آموزشی کشور و بیش از ۲۰ سال است در این آسمان می درخشد و صیانت از صنایع و بنگاه های تولیدی کوچک را که از صدمه دیدن آنها جلوگیری کنیم، اندیشیده ایم و در حوزه اشتغال نیز صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید از برنامه‌های ما در این حوزه است البته پروژه های عمرانی مهم در بخش بهداشت و درمان و در بخش آموزش عالی و آموزش و هم در بخش کشاورزی نیز ادامه می‌یابد اما محوری که روی آن خیلی تاکید داریم کمک به بخش خصوصی و تسهیل گری برای این بخش است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: ما دولتی ها باید یاد بگیریم که بخش خصوصی است که می تواند ایران را خوب اداره کند، هرچه دخالت ما و بنگاهداری های ما به عنوان دولت کمتر شود و از آن فاصله بگیریم شاهد ایرانی سربلند‌تر هستیم و باید یادمان باشد که ما دولتی‌ها نه بنگاه داران خوبی هستیم و نه می‌توانیم کار اقتصادی کنیم و لازم است کار را به بخش خصوصی بسپاریم، تسهیل گری ‌و اعتماد کنیم و این بخش است که می تواند مشکلات پیش روی ما را بهتر از دولتی‌ها رفع کند.
زمانی قمی بیان کرد: کارگران، کارفرمایان صنعتگران و همه تلاشگران در حوزه اقتصاد! من خود را محتاج راهنمایی فرد فرد شما می‌دانم و عضوی کوچک هستم در جمع بزرگ شما که نیاز به یاری و راهنمایی شما دارم.
 
 
مسئولان پاسخگوی رسانه ها باشند
 
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود گفت: در شورای اداری استان به همه مسئولان عرض کرده و تذکر داده ام که پاسخگوی رسانه ها باشند، از بدو ورودم به استان یزد شاهد هستم واقعا مسیری که همکاران من در رسانه‌ها به خصوص در صدا و سیما و به ویژه در صدا و سیمای مرکز یزد و مدیریت محترم این مجموعه در پیش گرفته‌اند، تلاشی صادقانه است و حق مردم است آنچه که تلاش کردیم و می‌کنیم، آنها را در جریان بگذاریم ‌و مسیر درست این مهم رسانه ها و صدا و سیما هستند.
‌زمانی قمی خاطرنشان کرد: ‌مهمتر اینکه هرجا که نتوانسته ایم، کم کاری داشته یا قصوری داشتیم، ‌صادقانه به مردم بگوییم ما اینجا را کوتاهی کرده ایم و عذرخواهی می‌کنیم زیرا مردم انتظار ندارند همه گره‌ها را ما بتوانیم باز کنیم اما انتظار دارند هر گره ای که نتوانستیم باز کنیم صادقانه به آنها بگوییم توانایی اش را نداشته ایم و عذرخواهی می کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..