مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ضرورت نصب لوگو بر روی تاکسی های اینترنتی یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از ضرورت نصب نماد ( لوگو ) بر روی تاکسی های اینترنتی از سوی رانندگان شرکت های حمل و نقل بار و مسافر با هدف نظارت پذیر بودن فعالیت این موسسه ها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاکرم فداکار گفت: شرکت های تاکسی اینترنتی باید برای ادامه فعالیت های خود ساز و کاری را مشخص کنند که نظارت پذیر باشند، تا تعیین و ابلاغ ضوابط از سوی وزارت کشور، بر کیفیت فعالیت های خود بیفزایند.

 
وی افزود: تلاش تاکسی های اینترنتی شهر یزد بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است و در این مسیر اولویت شرکتها در این حوزه باید رشد کیفیت و امنیت باشد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با بیان اینکه مردم خواستار حضور این نوع کسب و کارها در جامعه هستند ، ادامه داد: باید تا زمانی که ضوابط و قوانین به صورت عملی وضع شود، نسبت به ارتقا کیفیت و بالا بردن سطح استانداردها تلاش شود.
 
فداکارافزود: بر اساس آمار ارائه شده توسط نمایندگان این شرکت ها، رکورد درخواست و سفر روزانه تاکسی های اینترنتی به ۱۶ هزار درخواست در روز و ۱۴ هزار سفر رسید که این حجم درخواست و سفر در یزد قابل توجه است.
 
فعالیت تاکسی های اینترنتی برای نخستین بار در یزد به مناسبت ثبت بخشی از بافت تاریخی شهر یزد در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد( یونسکو) با رویکرد ارائه خدمات گردشگری آغاز شد.
 
هم اکنون یکهزار و ۵۰۱ دستگاه تاکسی شهری در یزد فعالیت دارد که بیش از ۳۰ درصد تاکسی ها یعنی ۵۴۶ دستگاه فرسوده و میانگین عمر آن نیز ۹.۳ سال است.
 
هم اکنون ۲۱ شهر استان یزد شهرداری دارد و ۸۵ درصد جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری آن در این شهرها زندگی می کنند.
 
با توجه به اینکه ۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار محدوده بافت کهن شهر یزد در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ نزد یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد، زمینه خوبی برای رشد گردشگری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی فراهم شد و تاکسی های اینترنتی به دلیل هزینه های کمتر مورد اسقبال مردم قرار گرفته است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..