ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد تشکیل جلسه داد

ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای این ستاد در محل سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار داشت: اعیاد گذشته نشان می‌دهد ترافیک بیشتری را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان به کمک دستگاه‌های کمک‎رسان هلال احمر و اورژانس بایستی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند و تدابیر لازم در خصوص سفرهای  ماه محرم نیز اندیشیده شود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: نگاه اولیه ما در بازآفرینی شهری به دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی در محلات است؛ چرا که این دفاتر می‌توانند با حضور و ارتباط با محلات نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی و جهت بررسی و حل مشکلات اجتماعی هر محله حتی مسائل مربوط به حوزه گردشگری اقدام نمایند.
«محسن صادقیان» در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از متولیان حسینه‌ها و اداره کل اوقاف به دلیل برنامه‌ریزی ماه محرم و تلاش های ویژه ای که در این مدت دارند؛ افزود: نشست خدمات سفر که امروز تشکیل شد خاص ایام محرم می‌باشد و باید جلسات این کارگروه بصورت منظم و مستمر برگزار و با ارائه گزارشی جامع و مصور از سوی کمیته‌های زیرمجموعه ستاد، نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها و نتایج آن‌ها بررسی شود.
صادقیان همچنین با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌ها تصریح کرد: همه فرمانداران موظفند رویدادهای فرهنگی هر شهرستان‌ را معرفی و با هماهنگی و رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی  و بخش خصوصی حوزه گردشگری در راستای معرفی  و برگزاری هرچه بهتر آنها بکوشند.
«سید مصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دبیر ستاد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور برنامه ریزی برای سفرهای پیش رو تشکیل جلسه داد؛ از آنجاکه در مهرماه شاهد بیشترین حضور گردشگران در نیمه دوم سال هستیم و از سوی دیگر حضور گردشگران مذهبی برای شرکت در مراسم های مذهبی ماه محرم باعث شد در این نشست با حضور بخش خصوصی و مدیران کل مرتبط با موضوع، مشکلات احتمالی بررسی گردد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: خوشبختانه رشد چشمگیر حضور گردشگران در مراسم های مذهبی تاسوعا و عاشورای سال گذشته نشان داد که یزد می‌تواند یکی از استان‌های پیشرو در حوزه گردشگری معنوی باشد.
فاطمی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده در خصوص برگزاری تورهای گردشگری مذهبی، ابراز امیدواری کرد امسال نیز چون سال‌های گذشته بتوانیم یزد را در این قالب و اسلام را براساس واقعیت آن معرفی نماییم.
گفتنی است در این نشست مقرر شد کارگروه اربعین تشکیل و در آن مسائل خاص مرتبط با اربعین و پروازها و حمل و نقل ریلی بحث و بررسی گردد.
همچنین هر هفته نشستی خاص مشکلات و مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و بررسی پروژه‌های این حوزه نیز برگزار شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..