جوادیان‌زاده خبر داد؛

برگزاری ۱۷ جشنواره تئاتر استانی در یزد/ راه‌یابی هشت اثر به جشنواره تئاتر یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی از ١٤ تا ١٦ شهریور ماه در این استان خبر داد و گفت: هشت اثر به این جشنواره راه یافت

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده» در نشستی با معاونین و برخی مدیران ستادی این اداره‌کل، ‌اظهار کرد: این آثار در طول مدت برگزاری آن بر اساس جدول زمان بندی که از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر می‌شود اجرا خواهد شد .

 
وی با اشاره به این‌که داوران این دوره، کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط هستند،‌افزود: پس از بازبینی ١١ اثر نمایشی توسط محمد محمدسیفی، سعید شهریار و سید حسین پیغمبری، هشت اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی یزد راه یافتند .
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، گفت: نمایش‌های این دوره با عناوین آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون در این جشنواره شرکت کرده اند .
 
جوادیان‌زاده همچنین با اشاره به استقبال کودکان یزدی از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان گفت: این جشنواره از روز گذشته با اکران فیلم 'شازده کوچولو' شروع شده و تا ١٤ شهریورماه ادامه دارد و ٩ فیلم داخلی و خارجی اکران می‌شود .
 
وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که بر محوریت ایجاد لحظه‌هایی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان برنامه‌‌ریزی شده با ایستگاههای نقاشی و برنامه‌های جنبی متنوع میزبان کودکان و نوجوانان یزدی در محل برگزاری آن(سینما تک) است .
 
این مقام مسئول نام فیلم‌های این دوره از جشنواره را شازده کوچولو، اردک لی، لکنت، سوم شخص غایب، ضربه فنی، پرنس طلسم شده، مرغ فلفلی، آهوی پیشونی سفید و قهرمان کوچک اعلام کرد .
 
وی افزود: آثاری از کارگردانان فرانسه، کانادا، بلژیک و آمریکا در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان حضور دارد .
 
گفتنی است؛ ، فیلم 'لکنت' اثر محمد رضا حاجی غلامی هنرمند سینمایی یزد در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوانان حضور دارد .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..