دادرسی جهادگران یزدی از مردم آسیب دیده کوهبنان

جهادگران یزدی از جمله نفراتی بودند که از آغاز روزهای پس از زلزله کوهبنان همدرد آنها بودند و همچنان در قالب اردوهای جهادی شبانه روز برای برطرف کردن مشکلات این منطقه تلاش می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزبعد از گذشت نزدیک به هشت ماه از زلزله ۵.۲ ریشتری شهرستان کوهبنان، گروه‌های جهادی دانشجویی و محلاتی استان یزد با کمک‌رسانی به هموطنان استان همجوار خود در انجام وظایف خود سنگ تمام گذاشته‌اند که البته این الطاف باید تا پایان درد و رنج‌های زلزله‌زدگان ادامه داشته باشد.

 
در این میان روستای آسیب دیده "جَوَر" از توابع شهرستان کوهبنان که نقطه مرکزی این زلزله  محسوب ‌می‌شود از مناطق اصلی حضور جهادگران یزدی محسوب می‌شود.
 
محرومیت شدید، آسیب دیدگی بالا و مرکزیت زلزله از دلایلی است که دانشجویان جهادی و جهادگران محلات روستای جور را از نخستین انتخاب‌های خود جهت حضور جهادی خود انتخاب می‌کنند.
 
سرهنگ سیدمحمد میرقانعی مسئول بسیج سازندگی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی تسنیم یزد به کوهبنان با بیان اینکه بعد از حضور و بازدید فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق آسیب دیده کوهبنان به ویژه روستای جور و دستور ایشان مبنی بر برطرف کردن معضلات بوجود آمده اظهار داشت: با اعلام آمادگی گروه‌های جهادی و برنامه‌ریزی آنها این امر محقق شد و تاکنون در حال تحقق است.
 
وی ادامه داد: بازه‌های زمانی اصلی حضور عمده گروه‌های جهادی در این روستا در بازه‌های قبل از عید، تعطیلات عید و بعد از ماه مبارک رمضان تا هم اکنون است و در دیگر بازه‌ها حضور گروه‌ها بصورت نوبتی بوده است.
 
میرقانعی از فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خودجوش گروه‌های جهادی خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی و غیردانشجویی با جذب کمک‌های مالی نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی مناطق بزرگترین عامل پیشرفت در عملیات بازسازی بودند.
 
وی از جذب کمک‌های غیرمالی گروه‌های جهادی هم گفت و ادامه داد: مشارکت خیرین به واسطه گروه‌های جهادی در مصالح ساختمانی هم بوده است که از قبیل آن خرید حدود ۱۰۰ تن سیمان، ۲۵۰ تن آجر، ۱۰۰۰ متر کاشی و ۴۰۰ تن شن و ماسه بوده است.
 
عملکرد گروه‌های جهادی در امر بازسازی منطقه جور یکی دیگر از سوالات خبرنگار تسنیم بود که میرقانعی در پاسخ به آن گفت: اولویت اساسی جهادگران در امر بازسازی کمک به ساخت و تکمیل و اصلاح خانه‌های مستضعفین است که از جمله اقدامات گروه‌های جهادی کمک در ساخت ۲۵ درصد از خانه تخریب شده و آسیب دیده منطقه جور است.
 
مسئول بسیج سازندگی استان یزد افزود: از میان خانه‌هایی که تعهد ساخت صد درصدی آن وجود دارد هم اکنون حدود ۶ خانه از خانه‌های محرومین از مرحله ابتدا تا انتها در دست تکمیل است.
 
میرقانعی مجددا درباره فعالیت آتش به اختیار و رو به جلو گروه‌های جهادی تشکر کرد و آنها را سرآمدان محرومیت‌زدایی در منطقه نامید و افزود: توان گروه‌های جهادی سبب چنین عملکردی در طول این بازه زمانی حضور و با تکیه بر ایمان خود بوده است.
 
وی درباره بازه زمانی قبل از عید هم نکته‌ای گفت و اظهار کرد: تمام انرژی گروه‌های جهادی در زمان قبل از عید صرف ساخت و مهیاسازی کانکس‌ها‌ شده بود و در واقع امر بازسازی از زمان بعد ار عید آغاز شد.
 
میرقانعی حمایت و حضور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) را قابل ستایش دانست و این حمایت به همراه حمایت خیرین را در جهت ادامه بازسازی با اهمیت دانست.
 
مسئول بسیج سازندگی استان یزد از سه مرحله توزیع بسته غذایی در بین خانواده‌های محرومین به ارزش هر بسته دو میلیون ریال و به تعداد جمعا ۹۰ بسته غذایی خبر داد.
 
 جهادگران یزدی سنگ صبوران و همدردان مستضعفان از آغاز درد کوهبنان و تاکنون آمده‌اند برای تسکین تا آنها هم دستشان را در پریشان حالی و درماندگی بگیرند و دردی از دردهای مردم این منطقه برداشته شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..