حیدری: استقرار ۵۰۰ واحد مزاحم شهری به ۲۸ هکتار زمین نیاز دارد

سرپرست فرمانداری یزد با بیان این‌که مسئولیت ما در فرمانداری و استانداری نظارت و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: استقرار تقریبی 500 واحد مزاحم شهری به اختصاص 28هکتار زمین نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز«عباس حیدری» در دومین جلسه بررسی مشاغل مزاحم شهری ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و شهدای دولت، اظهار کرد: مسئولیت ما در فرمانداری و استانداری نظارت و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است تا با برنامه ریزی و اقدامات موثری که مجموعه ادارات و دستگاه های اجرایی انجام می دهند خدمات بهتری به مردم و آحاد جامعه ارائه و منافع عمومی به شکل مطلوبتری تأمین گردد.

 
وی افزود: مهمترین وظیفه وزارت کشور، استانداریها و فرمانداریها در درجه اول تامین امنیت و آسایش مردم است و در مرحله بعد، نظارت بر دستگاه‌های دولتی و اجرایی است تا در نهایت با ساماندهی و کارآیی بهتر، رضایت مردم را حاصل شود.
 
سرپرست فرمانداری یزد، گفت: از یک طرف، باید آسایش و آرامش شهروندان را در نظر داشته باشیم و مردم برای تامین مایحتاج زندگی روزمره و رفع مسائل و مشکلات خود دسترسی آسانی به خدمات مورد نیاز داشته باشند و از طرف دیگر، یکسری موانع  و مزاحمتها و آلودگی های محیطی و صوتی وجود دارد که باید مرتفع شود، بنابراین  لازم است همه جوانب کار را مورد بررسی قرار دهیم تا رضایت مندی شهروندان به دست آید.
 
حیدری در ادامه به بحث زمین اختصاصی برای شهرک مشاغل مزاحم شهری اشاره و گفت: اقدامات خوبی از جانب دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و شهرداری طرحهای خوبی در دست اقدام دارد و ما باید با همکاری وهماهنگی، بتوانیم از امکانات موجود بهره برداری و هر چه سریعتر نتیجه مطلوب حاصل گردد.
 
این مقام مسئول بیان کرد: ۷۰درصد از واحدهای شهرک فنی امام رضا(ع) فعال و اصناف مزاحم شهری  مشغول فعالیت می باشند و ۳۰درصد باقیمانده باید هرچه سریعتر با برنامه ریزی و اجرای طرحهای مناسب تعیین تکلیف شود تا مشاغلی که متناسب با آن فضا و در اولویت هستند به آنجا منتقل گردند، همچنین در خصوص استقرار تقریبی ۵۰۰ واحد مزاحم شهری نیاز به ۲۸هکتار زمین می باشد که باید از طریق راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری پیگیری و در صورت تصویب و واگذاری زمین ، طرحهای مورد نیاز اجرا شوند و زمینه انتقال مشاغل و کارگاههای واجد شرایط فراهم گردد.
 
وی ادامه داد: سازمان صنعت معدن، تجارت، اتاق اصناف و شهرداری باید مشاغلی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت دارد را شناسایی کرده و  بر اساس طرح و برنامه ریزی هایی که انجام می دهند زمینه استقرار این مشاغل را در شهرک فنی فراهم آورند.
 
گفتنی است؛ در پایان عباس حیدری ضمن تاکید بر اهمیت تأمین آرامش شهروندان،گفت: دستگاه‌های اجرایی بویژه مرکز بهداشت با همکاری محیط زیست از کارگاهها و مشاغلی که در مجاورت مناطق مسکونی شهری قرار دارند، رفع مزاحمت نموده و مراحل انتقال آنها به شهرک فنی را با جدیت پیگیری کنند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..